woensdag 22 mei 2024

Lief dagboek...

Zo, weer eens tijd en zin om wat te schrijven in mijn favoriete digitale dagboek!

Eerst iets over de mondiale sport die Formule-1 heet. 

Afgelopen weekend liet de race in Imola vermoeden dat het dit seizoen een stuk spannender gaat worden dan 2023 en 2022. Max won de race nipt en de overwinning smaakte zoeter dan die van de afgelopen 2 jaren vermoed ik. Qua winspercentage stak hij daar en passant Hamilton voorbij.  Op zaterdag evenaarde hij het record van Ayrton Senna van het aantal pole posities op rij (8). Ik ben erg benieuwd of hij aanstaande zaterdag (als het regent?!) dit legendarische record alleen in handen krijgt. In Monaco is de startpositie allesbepalend en de races zelf zijn, als het droog blijft, vaker saai dan interessant. 


Muziek!

Gisteravond voor het eerst met een nieuw bandje gespeeld en zowat alles klopte! We hebben met volle teugen genoten en, in tegenstelling tot mijn vorige bandje(s), wordt er hier niet wekelijks of zelfs tweewekelijks gerepeteerd maar minder vaak. Het inoefenen doe je thuis zelf (YES!) en alleen voor het samenspel en de puntjes op de i komen we bij elkaar. Ik mag nog behoorlijk aan de bak met dat thuis oefenen omdat 

A) de hoeveelheid nummers die we volgende keer willen kunnen spelen groot is (16)
B) het aantal nummers dat ik daarvan foutloos en op routine kan spelen nog klein is (4 a 5)
C) het aantal solo's en de complexiteit ervan (sommigen kun je met wat bluf wel nabootsen, niet allemaal haha)
etc...

In een band moet het op meerdere niveaus kloppen, volgens mij zijn dat er VIER en als ik dat, na slechts 1 repetitie en een beetje Whatsapp verkeer bekijk dan is het zoiets:

  1. Muzieksmaak - fucking 100% MATCH!
  2. Persoonlijkheden - MATCH! Heel relaxte gozers en de communicatie gaat losjes en vanzelf. Ook met meer dan een beetje humor en vaak aan een half woord genoeg.
  3. Vaardigheden - MATCH! We kunnen elkaar naar een hoger niveau brengen denk ik.
  4. Ambitieniveau - Nog even afwachten: ze willen het in elk geval wel goed doen en volgens mij heeft mijn toevoeging er wel voor gezorgd dat optredens eerder kunnen dan ze in eerste instantie dachten.

Dit is ZO wat ik er van gehoopt had en zoals muziek maken moet zijn! Had ik al gezegd dat ik enthousiast was? Alle bandleden timen goed en als ik iets benoem snappen ze me ook direct!


Werk

Ik kom steeds meer in de mindset dat ik scheikunde docent WAS en niet meer BEN. Welke carrière er dan wel voor me ligt is work in progress, nog steeds en daar ga ik zo weer mee verder. Naast voldoen aan de sollicitatieplicht uiteraard. Oh, en ik ben begonnen met een cursus Spaans: gewoon omdat het kan. Via een gratis app., je kent hem waarschijnlijk wel.

Nou, mijn takenlijstje voor vandaag wacht, fijne dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten