maandag 12 maart 2018

10 voordelen van off-line boodschappen doen

Op het idee gebracht door een collega blogger, alleen heb ik een andere mening.

10 voordelen van off-line boodschappen doen


1) Het is goed voor de lichamelijke beweging (zeker als je op de fiets gaat).
2) Goed voor de sociale contacten: je komt mensen tegen en maakt nog eens een praatje.
3) Goed voor het milieu: er hoeft geen auto te rijden die de spullen komt brengen.
4) Je bent goedkoper uit want je ziet alle aanbiedingen liggen en zojuist afgeprijsde (bijna-over-de-datum) artikelen liggen
5) De zelf geperste fles sinaasappelsap vul ik zelf nokkie vol, en niet tot een paar cm onder de rand.
6) Het is een actieve handeling, iets waar we in onze consumerende maatschappij steeds minder van hebben.
7) Als je toch in het dorp bent doen je nog een paar andere boodschappen waardoor de plaatselijke ondernemers ook een boterham kunnen verdienen.
8) Op de dag dat er markt is kun je daar verse producten kopen.
9) Minder tijd wordt besteed achter een beeldscherm.
10) Subjectief maar: het is ook gewoon leuker!

1 opmerking:

  1. Leuke voordelen voor offline winkelen. Persoonlijk vind ik boodschappen zelf doen ook leuk. Steeds nieuwe producten in de winkel.. vooral wat ik wel eens koop ik de bio winkel en dan ook te koop is in de supermarkt. Glutenvrije en lactose vrije producten zoeken in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen