zaterdag 24 maart 2018

Mailig van whatsapp?

Op mijn werk wordt de werkmail als belangrijk communicatiemiddel aangewend.

Je bent er dus (redelijk) vrij in wanneer je die leest. Ook word ik steeds beter in het scannen van mails naar 1) hoe belangrijk/urgent ze zijn en 2) hoeveel stress het lezen ervan het oplevert.
Er is 1 collega (uit een andere sectie) van wie ik mails sinds kort ongelezen verwijder.
Ellenlange mails over zaken die meestal niet relevant zijn.
Andere mails sla ik (soms ongelezen) op. Opschonen doe ik ook wel regelmatig en eens per jaar grote schoonmaak. Wat goed werkt: zoeken op naam van verzender: mails van een collega die al een paar jaar geleden vertrokken is.

Mapjes en INbox


Wat voor mij ook goed werkt is in outlook diverse mapjes aan te maken en inkomende mails te lezen (of niet) en in het betreffende mapje onder te brengen. Je INbox blijft dan mijn virtuele bureau dat ik graag schoon en opgeruimd houd.

Whatsapp groep


Onze sectie heeft een whatsapp groepje waar je je voor aan kunt melden. Is dus zeker niet verplicht. Na een vervelende ervaring ben ik daar uitgestapt. Een collega vond het een paar weken geleden nodig mij, op mijn vrije dag, in kennis te stellen van een gegeven waar niets meer aan te veranderen viel maar dat wel veel stress opleverde.

Dus qua digitale communicatie gebruik ik alleen de werkmail, en ik zorg ervoor dat ik daar niet via mijn mobiel niet bij kan.
Tja het kan wel, maar dat zijn ca. 7 handelingen en doe ik dus bijna nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten