zaterdag 25 augustus 2018

Heb ik nóg een BLOG???

Door een toeval kom ik erachter dat ik nog een BLOG lijk te hebben.
Meer dan één post staat er niet op en dit betreft een berichtje van november 2014.
Ik herinner het me niet maar waarschijnlijk stond het platform me niet aan (gebruiksvriendelijkheid, lay-out) om daarna in januari 2015 hier te beginnen. Wel grappig!


Leeslijst aangepast


Aan mijn leeslijst heb ik Minimalist Dutchy toegevoegd, welkom Anja! Warm aanbevolen vanwege haar diverse en originele artikelen over consuminderen aangevuld met haarscherpe foto's.
Daardoor weet ik weer waar ik sta: een goed bedoelende amateur-blogger. ;-)


Dure maand, eh... week!


In augustus krijgen docenten die aan het eind van hun salarisschaal zitten hun bindingstoelage, ik dus ook. Mijn loonstrookje klopt qua wtf, het uitbetaalde bedrag van de bindingstoelage lijkt niet te kloppen. Mmm, ik kan al een mogelijke verklaring bedenken, ik vraag het volgende week wel na.
Hoe dan ook, dat extraatje is wel opgegaan:

  1. aanbetaling bootcamp €300
  2. aanschaf versterker/CD-speler/boxen €180 (tweedehands)
  3. nieuwe telefoon met boekje €269 (model 2017)

Investeringen in mezelf


Het eerste is een rechtstreekse investering in mezelf en daarop bezuinigen wil ik niet.
Het tweede, voor een muziekliefhebber als ik heb ik lang zonder een muziekinstallatie in de woonkamer geleefd. No more.
Het derde, mijn huidige mobiel (afdankertje van ex), met een paar kleine en één grote barst in het scherm, met een slecht functionerende camera en een accu met beperkte levensduur was echt aan vervanging toe.

Ik leef redelijk zuinig en als er dan iets nodig is heb ik geen enkele moeite het geld ervoor uit te geven.


Hypotheeklast t.o.v. salaris


Aangezien ik weer meer uren ga werken en we sinds juni salarisverhoging kregen zijn de inkomsten gestegen. Tot mijn niet geringe vreugde is het percentage van mijn NETTO inkomen dat ik aan BRUTO maandlast kwijt ben zo drastisch gedaald dat ie lager is dan ooit!




De 25% grens komt zelfs in zicht en wordt al dit jaar doorbroken!
Nou, genoeg om vrolijk van te worden en de tegenzin om weer te beginnen met werk weg te nemen. Fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je even goed geld aan jezelf hebt uitgegeven. Zuinig leven is prima maar af en toe zaken aanschaffen waar je echt van geniet is toch heerlijk. Hier gaat veel naar mijn 2 dames maar ik zorg er tegenwoordig ook voor dat ik toe kom aan een avondje bios of iets in huis veranderen waar ik echt van geniet. Iets voor jezelf doen maakt je een fijner persoon denk ik. Groet Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo is het precies! Doe je goed, dank voor je berichtje. Groetjes, Mark

    BeantwoordenVerwijderen