donderdag 9 augustus 2018

Ups en downs

Op dagen dat de temperaturen lager zijn (of op hete dagen waar ik voldoende koeling zocht) voel ik me stukken beter! Dus de huisarts toch maar niet gebeld.

Verder gaat het eigenlijk best oké. Ik word (nog) een beetje treurig bij het verschonen van het beddengoed omdat we dat altijd samen deden. Het geluid van de vaatwasser is dan weer kalmerend omdat zij dat meestal deed en het zo lijkt of ze er nog is. Een beetje maf, maar het is een onwillekeurige reactie.

Het voelt wel steeds meer als MIJN huis en de hypotheek was sowieso al van mij :-)


Onderhoud huis - buiten schilderwerk


In afwachting van de eerste significante hoeveelheid regenwater ben ik begonnen met het buiten schilderwerk beneden. Vanwege de overkapping kan ik, ook met slecht weer, dit deel in elk geval schilderen. Schuren, afnemen met ammonia en hier en daar wat grondverf erop. En hopelijk de verf in één dekkende laag erop. Ik vind schilderen niet vervelend maar erg veel geduld heb ik er nou ook niet voor.
Dankzij de vriendelijke vorige bewoners zijn er van diverse kleuren en verfsoorten nog resten aanwezig. Eens kijken hoe ver ik er mee kom!

2 opmerkingen:

  1. Misschien verstandiger om een goede kwaliteit verf te kopen hiervoor, en daar alles mee te schilderen, ipv met restjes die al ik weet niet hoe lang staan.
    Duurder, dat wel, maar het is een hoop werk, en als je dan weer 5 of 6 jaar vooruit kunt....

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien, maar ik waag het erop. Zowel de grondverf als de reguliere verf waren goed luchtdicht bewaard en zien er goed uit. Volgens mij is dat het belangrijkste en niet hoe lang het gestaan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen