woensdag 29 augustus 2018

Weggegooid geld!

Na ruim 6½ jaar bekeuring vrij te hebben rondgereden door Nederland en Europa is het toch weer eens gelukt: ik heb een overtreding begaan...

In een trajectcontrole gecorrigeerd 108 km/h gereden waar 100 km/h was toegestaan. De eerste bekeuring met mijn huidige auto.

De vorige bekeuring was voor een vergelijkbare overtreding (gecorrigeerd 124 km/h waar 120 km/h was toegestaan) en die was dus in februari 2012.

Feitelijk twee dezelfde goedkoopste bekeuringen waar ik toen (23 + 6 = ) €29,- moest neertellen.
Hede ten dage is de goedkoopste bekeuring.....(48 + 9 = ) €57,-

Helemaal mee eens dat ik fout zat hoor, maar voor kleine snelheidsovertredingen al zulke bedragen?

Nou ja, betalingsopdracht gelijk ingeboekt want na de 2e verhoging betaal je al €153,-, ik snap nu hoe sommige mensen snel in de rode cijfers terecht kunnen komen!

Verder toch blij met mijn cruise control en trots op mijn discipline dat ik meer dan 6½ bekeuring vrij ben gebleven. :-)

1 opmerking:

  1. Vervelend he, dit soort bekeuringen.

    Heb zelf sinds m'n 18e mijn rijbewijs, en vanaf dat punt ook, varierend tussen de 50000 en 80000 km per jaar gereden. (Laatste 2 jaar rijd ik aanzienlijk minder +- 30000/35000)

    Nooit maar dan ook nooit bekeuringen gehad, totdat ik mijn 1e leaseauto kreeg. Waarschijnlijk gewoon nooit gewend geweest aan nieuwe auto's.
    Heb er 1 in Zeeland gehad, een weg waar je 80 mocht, bij het stoplicht 50 en dan weer 80.. Ik reed gewoon mee met de rest van de stroom.. En inderdaad ook een aantal km te hard.

    En 1 in Frankrijk.
    Normaliter een 130 weg, maar door vele controles toen was het een stuk 80. Zodra ik het bord 80 zag liet ik mijn gas los, maar dat was niet voldoende om bij het bord op 80 uit te komen. En precies daar stonden ze. Jammer, maar gelukkig beide te overzien.

    Maar vind het nu wel weer genoeg geweest en hoop het bij deze 2 te houden!

    BeantwoordenVerwijderen