maandag 13 augustus 2018

Pas op met online dating!

Service-mededeling: pas op met online daten. Vandaag een duidelijke poging tot oplichting...

Tinder


Sinds een paar weken zit ik op Tinder. Ik swipe me suf maar tot vandaag geen resultaat.
Via een ander platform heb ik al wel een paar keer leuk gechat dus Tinder leek het te gaan verliezen.

Hoe dan ook: gisteravond zonder te kijken een heleboel dames naar rechts geswipt (= liken) en vanmorgen ineens een wederzijdse like.

Even een aantal gebeurtenissen waardoor ik vrijwel meteen op mijn hoede was.

* dame in kwestie was 16 jaar jonger dan ik
* gebruikte al snel een paar maal een kus-smiley
* wilde meteen switchen naar whatsapp en gaf me direct haar nummer
* wilde liever een hele dag met me afspreken i.p.v. even iets drinken

en, daar komt ie...
* had €60 nodig voor de oppas van haar zoontje. Of ik dat haar even kon lenen tot 1 september?

Toen ik aangaf dat ik geen geld uitleen aan onbekenden en dat we dan maar even moesten wachten (tot 1 september bijvoorbeeld) werd het contact, na wat vervelende opmerkingen van haar kant (of "zijn kant"???), verbroken.


Mijn advies aan datend Nederland: blijf nadenken met het orgaan dat daar voor bedoeld is!

6 opmerkingen:

  1. achja, uiteindelijk heb je gewoon met levende wezens te maken, en die kan je niet allemaal direct vertrouwen. Zolang deze personen niet door Tinder ingehuurd worden valt er weinig te verwijten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het. En Tinder zit hier waarschijnlijk niet achter want de switch van Tinder naar Whatsapp was bliksemsnel en op Tinder verdween ze even snel.

      Verwijderen
  2. Haha, gelukkig denk jij na met het juiste orgaan! Groet Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker verhaal! Ik denk graag dat ik hier niet in zou trappen, maar ik geloof ook dat je ze de kost niet wilt geven, die het wel doen. Wel triest dat er dan altijd weer mensen zijn die daar misbruik van gaan maken en via dit soort kanalen hun slachtoffers zoeken :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies. Kwetsbare mensen nog verder in de put brengen. Tuig van de richel, bah...

      Verwijderen