dinsdag 9 april 2024

Eclips en aflossing

De extra aflossing cq. looptijdverkorting is eindelijk verwerkt. De einddatum is 4 maanden dichterbij gekomen en ligt nu op 1 maart 2037.

Gisteren en zaterdag was het zonnig. Morgen wordt het zonnig en zelfs warm. Maar vandaag....

Vanmorgen was het dichtbewolkt en... dat bleef het tot 15:45 uur ongeveer. Daarna trok de bewolking wel aardig weg. De eclips was alleen net daarvoor: waar wij stonden (St. Catherines) was "first contact" om 14:04 uur, het begin van volledige verduistering 15:18 uur die 3 minuut en 14 seconden duurde.

We hebben glimpsen van het steeds kleiner wordende zonnetje maar de sfeer zat er goed in, met ca. 400 man en vrouw op het sportveld. Bij elke glimps werd er luidkeels gejuicht en uiteraard ook toen het volledig donker werd, echt gaaf!

Toch ga ik me beraden op de volgende eclips reis want de corona aanschouwen is toch de kers op de taart.

Nu ff genoeg voor vandaag, morgen Niagara waarbij ik mijn jas dus thuis kan laten. 

Op tijd slapen want vroeg op wat ook best handig is met het oog op beperken jet-lag als ik donderdag weer oversteek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten