dinsdag 2 april 2024

Toronto - update

"De eerste die excuses aanbiedt is de dapperste.

De eerste die vergeeft is de sterkste.

De eerste die vergeet is de gelukkigste." 


Niet helemaal zeker of dit ook voor Alzheimer patiënten geldt...misschien uiteindelijk wel.

Zojuist een (zeer) luid zingende vrouw op straat gepasseerd terwijl ik net een paar boodschapjes deed bij een klein Mexicaans kruidenierswinkeltje. Verderop is een door Indiërs (denk ik) gerunde convenience store en terwijl ik aan het typen ben merk ik een restje van een jetlag: de vloer deint een beetje.

In het hostel een zeer stabiele WiFi die het bij de buren ook nog doet. Handig als je daar wat aan het eten/drinken bent. De vlucht gisteren was een uur korter door zeldzame meewind. Door een oude schoolkameraad werd ik opgehaald en afgezet bij mijn hostel. We hebben onder een (alcoholvrij) drankje alvast wat bij gekletst. Als het een beetje wil zien we elkaar zondag nog eens, als ik tegen die tijd het OV hier een beetje snap. Niet alles tegelijk zogezegd.


Planning

Waar de neerslag van nu nog met "Drizzle" omgeschreven kan worden is er morgen full blown rain.
Ook overmorgen is het niet best.
Vrijdag is nog fris maar wel zonniger en droger.
Vandaag begon droog en en fikse wandeling naar en van de CN-tower is wat ik vanmorgen heb gedaan. Een prachtig uitzicht en als Google One een beetje had meegewerkt dan had ik hier direct wat foto's gedeeld.
Dan morgen maar. Voor morgen en overmorgen blijf ik in en rond het hostel wat ook de gelegenheid biedt om plannen te maken voor de overige dagen.

Terug naar het weer: Volgens de voorspellingen gaat het daarna qua neerslag als temperatuur crescendo.

De dag waar het allemaal om te doen was is nog steeds 8 april vanwege  de totale zonsverduistering. Ik moet nog iets regelen zodat ik op de goede plek ben. (in de stad zelf is de verduistering slechts gedeeltelijk.) 

Ook een keer een dagtour naar Niagara Falls wat vanuit het hostel geregeld kan worden. Het is geen hoogseizoen en als ik dan ook nog een doordeweekse dag pak ziet het er hopelijk niet zwart van de toeristen.


Even chronologisch, handig voor mezelf ook vooral:
  • Vandaag (2 april): 
    • zelf koken (pasta), boodschappen al gedaan. 
    • Verder lekker chillen.
  • Morgen, 3 april: 
    • Contact leggen met een Amerikaanse dame die ook geïnteresseerd was in de eclips. 
    • Dagtour naar Niagara boeken. 
    • Verder chillen in en om het hostel, boek lezen.
  • donderdag 4 april: 
    • chillen in en om het hostel, boek lezen. 
    • Mocht het nodig zijn: huurauto regelen voor 8 april. 
    • Museum bezoeken
    • Boodschapjes doet etc.
  • vrijdag 5 april: 
    • Verdere highlights van Toronto, evt. met O.V.
  • zaterdag 6 april: 
    • Verdere highlights van Toronto, evt. met O.V.
    • Nog wat souvenirs/kleren kopen.
    • Formule-1 GP van Japan is om 01:00 uur plaatselijke tijd. Ik denk dat ik het op m'n mobiel kijk. Dan kost het de minste slaap. Hopelijk geen rode vlaggen of zo :-)
  • zondag 7 april: 
    • Dagje uit met schoolkameraad. 
  • maandag 8 april: 
    • Dag van de zonsverduistering. Vroeg op pad met O.V.!
  • dinsdag 9 april: 
    • Niagara dagtour! Gewoon opgepikt vanaf hier: perfect!
  • woensdag 10 april: 
    • Tweedehands kleren weggeven, volgens mij weet ik al waar.
  • donderdag 11 april: 
    • uiterlijk 11:00 uitchecken en met OV naar het vliegveld.
Nou, zo even tijd voor een powernapje. Maar de jetlag lijkt succesvol beperkt te zijn.


"I love it when a plan comes together." - John 'Hannibal' Smith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten