woensdag 25 september 2024

De 25e

Het is vandaag de 25e en voor iedereen die in het onderwijs werkt (en wellicht ook bij de overheid?): dat is salaris-uitbetaal-dag!

Ik had geen hoge verwachtingen toen ik tijdens mijn ochtendwandeling even mijn bankapp opende. Tot mijn vreugde stond het salaris van deze maand er op! Vorige maand niet en toen kreeg ik slechts een voorschot. Het verschil zit er nu bij en ook de bindingstoelage die normaal in augustus wordt uitbetaald.

Binnenkort maar es even kijken of ik mijn digitale loonstrookje ergens kan vinden. Ik zit nog niet overal in: de leerlingen gaan voor. Eerst de lessen en aanverwante zaken, dan Magister en Outlook en dan pas de rest.

Volgende maand wordt de hypotheek 10 jaar oud en aangezien er nu wat geld voorhanden is ga ik dat "vieren" met een extra aflossing. Dit ter looptijdverkorting en dan zijn we toch wel begonnen aan het begin van het eind van het aflossen van deze schuld.

Ik ga weer even verder en ik sluit af met:


"Als je jezelf opeens een domkop vindt, zou het goed kunnen dat je zojuist een stukje slimmer geworden bent."  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten