vrijdag 27 september 2024

Niet helemaal lekker

Tussen de oren dan bedoel ik. De zomer is definitief voorbij en ik heb zo geen zin in de donkerste helft van het jaar! Zelfanalyse is de sleutel naar groei etc. blablabla. Eens kijken hoe ver ik kom (en jullie met het lezen ervan):

Alles is eindig en daarmee heb ik moeite:

  • de dienstjaren van de F-16
  • de Formule-1 carrière van Daniël Ricciardo
  • vriendschappen
  • de zomer
  • het leven
Da's al een lekkere binnenkomer. Hmm, dat sommige vriendschappen tot een eind lopen vind ik een goede en onvermijdbare ontwikkeling. Het zou natuurlijk wel zo fijn zijn als er ook een paar overblijven. Sommige vriendschappen zijn dat feitelijk niet echt in mijn ogen. Iemand lange tijd kennen en er het een en ander samen meegemaakt hebben is niet perse een vriendschap maar meer iets als een automatisme.

Wat valt er verder nog te balen? (haha) Ach, eigenlijk nauwelijks iets dat ik hier wil vastleggen. Nou, heel kort dan wat dingetjes: op mijn werk is het nog wat chaotisch, de sfeer bij enkele collega's sub-optimaal (understatement), mijn contactlens jeukt en ik zie niet scherp, mijn vervangende bril geeft een vervormd beeld, binnen de band wijzen niet alle 5 neuzen dezelfde kant op, nog steeds single: ook niet perse leuk, van het pubquizzen is de lol een beetje af.

Zo, dat was dat en nu deze alinea nog eens maar dan vanuit een andere gezichtshoek (is dat echt een woord?):
In mijn klaslokaal is het niet chaotisch, zijn de leerlingen gemotiveerd en was mijn leidinggevende wel enigszins onder de indruk toen ze gisteren op lesbezoek kwam. Met collega B zijn de verhoudingen prima want ondanks dat ie volgens mij behoorlijk chaotisch is is hij wel daadkrachtig en heeft hij verstand van zaken. En is gewoon een leuke peer. Met overige collega's ook goede verhoudingen overigens en, niet in de laatste plaats: de relatie tussen mij en de leerlingen is wederzijds uitstekend.

Twee collega's die het voor elkaar krijgen om met elke micro-handeling elkaar te irriteren...een probleem dat ik niet kan of ga oplossen. Beide partijen een beetje aangehoord en men is er mee bezig.

Morgen maar eens naar de concurrent van de brillenboer want we hebben tegenwoordig keuze hier in het dorp. 

De band: laatst een keer als trio gerepeteerd waar ik het waagde wat te zingen: ging niet verkeerd! Misschien toch es wat zanglessen nemen o.i.d. De drummer en de bassist heb ik MEE en de gitarist die ook wat toetsen kan lijkt ook aan te haken. De zanger (aardige vent, heel relaxed (TE) een redelijke zanger maar geen virtuoos noch charismatische frontman) lijkt 1 x per maand repeteren een leuk uitje te vinden en optreden...nee, veel te veel gedoe. Ik heb best veel op zijn beloop gelaten met het gevolg dat we komende maand niet 1 maar 3x gaan repeteren (2x als viertal, zonder zanger).

Een account aangemaakt op een datingplatform en binnenkort een (laatste?) poging tot speeddaten.

En zou ik stoppen met pubquizzen scheelt dat een boel weggelekte energie in een klein kroegje met een paar van die schreeuwers, een onverstaanbare quizmaster etc. En zo kan ik weer wekelijks badmintonnen. Of ik me nog aanmeld voor de oliebollenquiz...misschien wel.

Zo, alles weer redelijk op een rijtje en ik ga es even lekker gitaren!


"Soms doe je alles goed en gaat het alsnog fout.
Jezelf afvragen wat je fout hebt gedaan
is dan de verkeerde vraag stellen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten