woensdag 4 september 2024

Toch een vervolg van mijn carrière

Mijn onderwijs carrière krijgt een vervolg, per 1 augustus ben ik voor 0,4 fte werkzaam op een VO school in de regio.

Vorige week was de vakantie voorbij maar de eerste week waren er diverse bijeenkomsten, vergaderingen en introductie activiteiten. Het is een fusieschool waarbij 3 scholen fuseren tot 2 nieuwe, en dat jaar voor jaar. Nog 1 schooljaar en dan behoren de 3 oorspronkelijke scholen tot het voltooid verleden.

De 0,4 fte zou inzetbaar zijn op 4 dagdelen op maximaal 3 dagen. Dat ze dit ingeroosterd kregen op 2 dagen en dan ook nog aansluitend verdient een pluimpje want dat is meer dan ze verplicht zijn. Helaas ook hier weer een rooster van 40 min. lessen maar 3 belangrijke verschillen t.o.v. mijn laatste kortstondige avontuur:

1) De lessen kunnen desgewenst als blokuren worden ingeroosterd.

2) De scheikundelessen (althans de mijne) zijn exclusief zo ingeroosterd.

3) We hebben ruim voldoende lestijd.


Eerste indruk


Nog voordat ik lessen gedraaid heb kan ik wel iets zeggen over hoe het e.e.a. op me overkomt.
Minimaal één betrokken en gezellige collega in de sectie. Met hem ga ik 2 klassen parallel draaien dus da's al prachtig. De personeelsfunctionaris werkt hard en goed en is echt aardig dus ook die zie ik in een positief licht. De roostermaakster lijkt meer dan capabel en beide conciërges zijn erg aardig en behulpzaam.

Dat laatste lijken de meeste mensen hier sowieso wel te zijn. Mogelijk mede veroorzaakt door de chaotische omgeving en ik hoop en verwacht dat ik met 2 dagen per week en slechts 3 klassen en weinig aanvullende taken daar weinig last van ga hebben. Sowieso meet ik me een beetje een houding van een ZZP-er aan. Op de vergaderdag werk ik er niet (dat is vanuit de school ook bewust zo geregeld) en dat vind ik ook uitstekend.

Mijn account is eindelijk aangemaakt dus morgenochtend hoop ik een laptop te ontvangen en allerlei zaken te kunnen installeren / activeren.

Ik ben benieuwd en heb er wel zin in!

Daarnaast heb ik vandaag online gesolliciteerd bij een bijles/examentraining organisatie. Daar verwacht ik wat incidentele werkzaamheden voor te gaan verrichten.

Fijne woensdag!
   

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen Mark! Ik denk dat je dit wel zal trekken, vooral omdat je veel dingen kan overslaan als parttimer met een kleine aanstelling. Wel de lusten niet de lasten. In ieder geval hoef je niet meer overal aan mee te doen, want zowel jij als ik weten dat scholen dol zijn op vergaderingen beleggen en onzinnige studiedagen organiseren. Holadiee, ik heb er over twee weken weer een! Ik lees graag hoe het er is over een paar weken, voor nu succes! Groet van onderwijs Niek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Niek, leuk van je te horen!
      De notificaties staan uit en ik heb werkelijk geen idee hoe ik die weer aan krijg. Dus als ik een keer een reactie mis van jou of anderen, daar komt het door.
      Ja, je zegt het precies goed: niet te lasten. Binnenkort zal ik er wat uitgebreider over babbelen maar de leerlingen vind ik alvast leuk en geïnteresseerd overkomen.

      Verwijderen