dinsdag 24 september 2024

Sollicitatie

Gisteren een sollicitatie (jep, wederom voortgezet onderwijs) voor een tijdelijke functie. Reden: ziektevervanging met een indicatie van 6 weken tot 3 maanden.

De directeur kwam wel redelijk goed op me over, de afdelingsleidster een stuk minder. Die laatste heeft nu wel de regie en gaat vandaag contact met me opnemen.

Het betreft trouwens een baantje met een omvang van 0,40 fte: 11 lesuren van 45 min. waaronder een examenklas. Gezien het feit dat, als ze me de baan aanbieden, ik het moet combineren met mijn huidige 0,40 fte baan heb ik wel een aantal voorwaarden zodat het doenlijk is. Voor mezelf ook goed ze even op een rijtje te zetten, de dealbreakers in het blauw:

  • op 2 aansluitende dagen ingeroosterd
    • ernstige voorkeur voor maandag en dinsdag (dinsdag + woensdag is niet onmogelijk)
  • mijn huidige salarisschaal wordt overgenomen (ik noem het toch maar even)
  • focus op lessen en niet op vergaderingen (dat zullen ze zelf ook wel willen)
Gezien de reisafstand van 80 km enkele reis zou ik, net als eerder bij een vorige werkgever, een nachtje in een B&B kunnen verblijven. Dit kan en wil ik zelf wel regelen en als dit uit de uitgespaarde reiskosten betaald kan worden is een extra vergoeding uiteraard niet nodig. Vermoedelijk is er geen B&B te vinden die dusdanig goedkoop is. Ik weet een simpele oplossing:
  • Zet mijn aantal werkdagen in het systeem op 3 zodat ik iets meer reiskosten vergoed krijg.
    Volgens mij ook voor de werkgever de simpelste en gunstigste wijze van regelen.
  • De directeur gaf zelf aan dat hij graag een minimale periode zou willen aanbieden: lijkt me een goed idee, zo weet iedereen op korte termijn waar hij aan toe is.
  • Bij het geleidelijk terugkomen van de zieke werknemer is het nog niet duidelijk welk effect dat op mijn wtf zal hebben alhoewel de directeur direct aangaf te snappen dat 2 dagen werken voor minder dan 0,40 fte zeker gezien de afstand niet rendabel voor me is.
    (Hier merkte ik een duidelijk verschil tussen hem en de afdelingsleidster.)
Nou, ik ben benieuwd en we zien het wel.

Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten