dinsdag 17 september 2024

In één klap

Nog even iets over de hypotheek waarmee ik twee dagen achtereen on topic blijf. Dat is wel HEEL lang geleden dat dit eerder lukte. Hoe dan ook, leuk te merken dat dit digitale dagboek nog steeds zoveel lezers heeft.

De resterende hypotheeksom zakt deze maand door de 31k. Jaarlijks mag er 15% boetevrij afgelost worden wat neerkomt op (0,15 x €190.000=) €28.500. Daar zit ik dus al aardig dichtbij en het lijkt me prettig om ervoor te zorgen dat ik 2015 begin met dat bedrag nog te voldoen.

Zou er onverwacht een financiële meevaller zijn dan kan ik er in één klap korte metten mee maken zonder boete. Elke eurocent boete vind is jammer nietwaar?

In december ga ik sowieso even de balans opmaken en met €1527 aan extra aflossing wordt bovengenoemd doel bereikt.


Bloggen

En dan komt de vraag op: hoe lang ga ik eigenlijk door met bloggen? Ik heb werkelijk geen flauw idee... Het lijkt me wel tof om door te bloggen tot de hypotheek helemaal is afgelost. En zelfs daarna blijft het misschien wel leuk om, op de waakstand wellicht, een beetje door te gaan met bespiegelingen posten.

Nou, we zien het wel.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten