zondag 15 februari 2015

rentedalingen (lawine!)

In een tijd dat elke gepubliceerde rente aanpassingen werkelijk alle aanpassingen naar beneden betreffen blijft het spannend!

Voor februari is mijn variabele rente nog 2,35% maar wellicht dat ie voor de maand maart een tikkeltje gezakt zal zijn.

Ik vroeg me laatst af of ik ooit zal kiezen voor een rentevaste termijn. Voor zover het er nu naar uitziet (en ik gebruik alle bronnen die ik op internet maar kan vinden) zal de variabele rente voorlopig nog wel laag blijven of zelfs nog wat zakken!

De diverse bronnen die ik regelmatig lees:

En altijd leuk om te lezen: Gerhard Hormann.


4 opmerkingen:

  1. pfoe, netto is dat nog geen 1.4%. In jou geval zou ik overwegen om even te wachten met aflossen en wat geld in een deposito te lozen. 5 jaar vast heb je 2.25%, 10 jaar vast voor 2.6%. Dat is bijna twee keer zoveel! Zie bijvoorbeeld http://www.spaarrente.nl/spaardeposito.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dat zou best kunnen. Ik reken eigenlijk nooit door naar netto en beschouw de bruto maandlasten als netto maandlasten waardoor de belastingteruggaaf een extraatje is (dat waarschijnlijk rechtstreeks als extra aflossing gebruikt gaat worden.) Hihi, beste rentenier, ik heb al een leuk bedrag in een deposito vastgezet. 10 jaar vast voor 4,60%....
      Afgesloten ergens in 2011, net op de top van de rente waarbij ik ruiterlijk toegeef dat het grotendeels toeval was dat ik op dat moment besloot een deposito af te sluiten.

      Verwijderen
    2. 4.6%, goeie actie!
      Beschouw je bruto salaris dan ook als netto salaris?!

      Verwijderen
  2. nee natuurlijk doe ik dat niet (!)
    Deposito's vind ik niet erg aantrekkelijk om nu af te sluiten. Geld beschikbaar stellen aan crowdfunding schijnt rendementen van 6, 8 en soms zelfs 10% te leveren.
    Zojuist een bedrag overgemaakt, het jaarlijkse beloofde rendement is 6%.

    BeantwoordenVerwijderen