zaterdag 29 februari 2020

Vandaag jarig?

Ben je vandaag jarig? Dan ben je minder jarig! (Dan de meerderheid van de wereldbevolking.)

Zo, het eerste grapje hebben we alweer gehad: I am back!


Rug


Met mijn rug gaat het elke dag een stukje beter. Vier fysio behandelingen, oefeningen doen, warm houden en wat diclofenac hebben dat voor elkaar gekregen.


Coronavirus


De statistieken over de uitbraak van dit virus vind je hier. Sinds een dag of 2 is het Coronavirus in Nederland aangekomen en kortgeleden werd in Hong Kong melding gemaakt van de besmetting van een hond.

Hier een relativerend stukje omdat de kans besmet te worden nog steeds relatief klein is.

En voor de mensen die vooral visueel zijn ingesteld (ik, ik!) een vergelijking met SARS, MERS, varkensgriep, Ebola en de Spaanse griep:



W.O.Z.


Het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen is binnen en, wauw! Op papier ben ik nu veel rijker geworden! De W.O.Z. steeg met 8,7% van €218.000,- naar €237.000,- alhoewel het W.O.Z.-loket, gek genoeg, slechts €226.000,- vermeld. Ondanks de stijgende trend qua W.O.Z. blijft het totaalbedrag de laatste jaren juist dalen:

2017: €610,46    (W.O.Z.: €208.000)
2018: €577,46    (W.O.Z.: €201.000)
2019: €566,11    (W.O.Z.: €218.000)
2020: €534,48    (W.O.Z.: €237.000)

Vanwege mijn NHG-hypotheek heb ik vooralsnog geen voordeel bij een hogere W.O.Z. (en dus lagere LTV) maar aangezien de totale kosten lager geworden zijn en ik geen zin heb er energie in te stoppen ga ik, deze keer, geen bezwaar aantekenen. Sowieso was een fikse stijging te verwachten, dus binnen dat kader is de stijging van de waarde van mijn woning "reëel".


Bernie


De U.S.-voorverkiezingen zijn begonnen en ik volg ze op de voet. De eerste drie gebieden hebben gekozen en vandaag is South Carolina aan de beurt. Dan zijn er nog 53 "wedstrijden" te gaan, want zo mag je ze toch wel noemen.

De enige echte kandidaat die goed is voor de wereld en (daardoor) in staat is in november die Oranje Gek te verslaan is Bernie Sanders. Naar Europese maatstaven gematigd en een fractie links van het midden maar wordt als extreem links weggezet in het land waar hij president van hoopt te worden.

#Not me. Us!

Aanstaande dinsdag is Super Tuesday omdat op die dag er maar liefst 15 wedstrijden, samen goed voor meer dan 1/3e deel van alle gedelegeerden. Vandaag verliest Bernie mogelijk voor het eerst een staat, maar voor dinsdag zijn de voorspellingen erg goed!


Max


De 2 sessies van testritten zitten er alweer op en nog minder dan 2 weken tot de eerste officiële sessie, tenzij het Coronavirus roet in het eten gaat gooien...

3 opmerkingen:

  1. Hi Mark, fijn dat je rugklachten minder worden! Tja, laten we hopen dat die orange madman wordt verslagen door een goede democraat. Kijk je naar Trevor Noah? Altijd goed voor een flinke dosis Trump humor! Groet, Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Niek, eerder wel, maar ik vind hem lang niet zo leuk (en inhoudelijk correct) als Jon Stewart.
    Super Tuesday was helaas niet zo goed voor Bernie als gehoopt. Maar ook geen drama en California gaat hij wel (ruim) winnen gelukkig.
    Op naar de volgende staten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet Bill Maher niet!! Hier in huize Niek worden deze verkiezingen ook goed bijgehouden, het wordt weer erg spannend allemaal! Groet, Niek

    BeantwoordenVerwijderen