woensdag 20 oktober 2021

(ander) Werk? - deel 7

Zo, de herfst lijkt eindelijk begonnen met wat wind en regen alhoewel de temperatuur nog zwoel te noemen is. Een deel van het land heeft herfstvakantie en wij (in regio zuid) moeten nog een weekje pokkelen voordat het zover is.

Wat verkoudheidsklachten dus ik hoop dat die binnen een paar dagen weg zijn. Ziek zijn in een vakantie is altijd jammer ;-)


Werk

Vanaf 1 januari gaat het er bij mijn huidige werkgever als volgt uitzien. Op maandag, dinsdag en woensdagmorgen 12 lessen: de examenklassen. Beide partijen zijn zeer tevreden en de wtf komt uit op 0,48 fte. Hierin zit wat coulance van de werkgever. Van mijn kant ben ik toeschietelijk door te kiezen voor 2,5 dag i.p.v. 2 dagen. Een kwestie van geven en nemen dat mooi uitpakt.

Daarnaast houd ik nog mijn detachering alhoewel die term niet meer toepasselijk is. Hoe dan ook, dat is nog 0,0512 fte. Sowieso zit ik dan dus al op 0,5312 fte. Sowieso nog maar één keer op en neer: maandag heen en woensdag rond lunchtijd terug. De terugweg zal dus zeker buiten spitstijd zijn. De detachering is doorgaans op dinsdag en is in dezelfde regio.

Mijn collega's en in krijgen een loonsverhoging die bestaat uit 1,5% structureel, 0,33% ter aanvulling van de eindejaarsuitkering zodat die de omvang krijgt van een volwaardige 13e maand en iedereen  krijgt €800 bruto naar rato. 


Ander werk

Bij de school (20 km van huis) willen ze me graag hebben. Ik verwacht dat ik na mijn herfstvakantie er een tweede gesprek zal hebben. Wat ze me (voorlopig) bieden zijn 6 lesuren waaronder zeker een mavo-3 klas voor zowel NaSk-1 (natuurkunde) als NaSk-2 (scheikunde).

Het schoolgebouw is ronduit indrukwekkend en ben erg benieuwd hoe het daar aan toegaat. Het idee is dus dat ik tot de kerst er op woensdagmiddag of -morgen een aantal lessen ga geven. Vanaf het nieuwe jaar juist op donderdag en vrijdag. Liefst dan iets meer dan 6 lessen.


Inkomen

Het ziet er dus naar uit dat vanaf januari mijn inkomsten min of meer gelijk blijven aan nu. Qua aflossen heb ik dus dezelfde middelen voorhanden maar aangezien ik nog niet weet "wat ik met mijn leven wil" wil ik sowieso mijn spaarsaldo wat laten aangroeien.


Conclusie

Zoals ik het zie ga ik een korte drukke periode tegemoet: zodra ik begin bij werkgever 2 tot de kerstvakantie. Vanaf januari zal het wat kalmer aan gaan doordat ik minder tijd in de auto zal zitten en iets minder les zal geven. 

Dit was voorlopig het laatste bericht in deze rubriek!

2 opmerkingen:

  1. Proficiat! Je hebt het prima geregeld zo en straks even druk, maar het is kerstvakantie voor je het weet. Succes en leuk dat je hier in de blog er over hebt geschreven. Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ja zo is dat. En nog n toetsweek zonder lessen zit er ook nog tussen. Als de roostermaker mijn surveillance kan concentreren bespaar ik wellicht nog 1 of 2 (reis)dagen uit.
      Groetjes,
      Mark

      Verwijderen