zaterdag 26 september 2015

Aflossen restschuld

De eerste extra aflossingen van de restschuld hebben plaatsgevonden.

De finish is 3 maanden dichterbij gekomen!
Einddatum: MEI 2019!
Dit is ook wel een hele leuke manier van aflossen gevonden omdat:

1) sowieso het totaalbedrag (gelukkig) veel kleiner is dan onze hypotheeksom en daardoor de totale aflostijd veel korter is,

2) het dichterbij halen van de einddatum toch iets tastbaarder is dan een paar euro (bruto) besparen per maand,

3) het aflossen bij de Rabobank zoveel makkelijker gaat dan bij de A.S.R. want:
a) gewoon geld overmaken naar een rekening
b) o.v.v. looptijdverkorting of reductie maandlast
c) er geen deadlines zijn qua aflossen: de rente wordt per dag berekend!
(Nadeel dat mijn excel bestand aangepast zou moeten worden of dat ik de rente niet op de cent nauwkeurig kan berekenen, dat laatste vind ik niet erg dus ik bespaar me de moeite.)

4) de finish (het aflossen van de restschuld) ook weer een nieuw begin zal zijn: het hervatten van het aflossen van de hypo maar nu met vereende krachten!

Eind deze maand nog voorlopig de laatste aflossing van de hypo en dan richt ik me eerst volledig op de restschuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten