vrijdag 30 september 2016

Het hoofd vol

De laatste weken is mijn hoofd een beetje vol en deze blog (daardoor) een beetje leeg.

Eens kijken of het omgekeerd ook werkt: Bloggen om je hoofd leeg te maken.

Werk 

In het onderwijs (elke dag anders) is altijd genoeg te beleven. Even een korte stressvolle periode achter de rug.

Hobby

Muziekvereniging even op een laag pitje gezet: met het eerstvolgende concert kan ik toch niet meedoen (reis down under). Twee optredens met dweilband meegedaan (leuk!) en wellicht ook wat repetities gaan meepakken.

In ondertrouw gaan

Vandaag de ingevulde en ondertekende formulieren en kopieën van onze paspoorten en die van de getuigen ingeleverd bij het gemeentehuis. Zou dus voor elkaar moeten zijn (?)

Trouwen

Ik bedenk me net dat ik een online weddingplannertool-dingetje had aangemaakt. Misschien toch maar eens wat meer gebruik van maken! Een aantal grote zaken zijn al (deels) geregeld.

1) Trouw- en feestlocatie/datum: vastgesteld en geboekt, paar details afspreken
2) Eten/drinken: op locatie: details moeten nog uitgewerkt worden
3) Trouwambtenaar: gevonden en vastgelegd, traject loopt
4) Huwelijksstaart: gaat schoonzusje bakken
5) Gastenlijst: voor 98% definitief
6) Uitnodigingen: ontwerp kaartje gisteren gekozen, proefdruk laten maken, versturen voor de kerstdagen.
7) Ceremoniemeester/getuigen: gevonden!
8) Regelaars vrijgezellenfeestjes: gevonden!
9) Band gevonden, voorschot betaald.
en (vermoedelijk) 10) Trouwjurk. (Uiteraard loopt dit compleet buiten mij om, behalve dat ik regelmatig naar afleveringen van "say yes to the dress" zit te kijken!)

En een heleboel dingen zijn nog niet geregeld:

1) Ringen
2) Trouwauto
3) al het andere...

De huwelijksreis doen we dus eerst ;-) en die is grotendeels ook geregeld:

(Huwelijks-)reis naar Nieuw Zeeland

1) vliegtickets geregeld
2) accomodatie eerste nacht en vervoer/accomodatie = camper geregeld
3) vervoer naar Schiphol (auto/trein) nog regelen
4) opvang katjes regelen
5) globale reisplanning maken: wat willen we absoluut doen? Waar willen we zijn tijdens de kerstdagen en oudejaarsavond?


In-en-om het huis

Samen met de buurman de oude tuinverlichting verwijderd en nieuwe geïnstalleerd.
Een deel van de graszoden verwijderd (de rest moet dus nog). Eind oktober wordt een terrasje achter in de tuin aangelegd en nieuwe graszoden gelegd.

Overig

Mijn broer (die op 4,5 uur reisafstand woont) gaat verhuizen: ook even helpen dus!
Een offerte laten opmaken over samengevoegde verzekeringen bij de R.abobank. Binnenkort ook eentje bij een tweede partij, vergelijken en kiezen.
Gezamenlijke rekening geopend: nu nog de af- en bijschriften stroomlijnen. Mijn doel is om dit voor 01-01-2017 voor elkaar te hebben.

Pfff. zo het BLOG is weer vol en mijn bolletje toch inderdaad iets leger. Kan ook iets met het zojuist begonnen weekend te maken te hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten