vrijdag 17 februari 2017

Wat doet de (hypotheek-)rente?

Van enkele hypotheekverstrekkers zie ik nu weer eens wat aanpassingen naar beneden, waaronder mijn eigen verstrekker: de ASR.

Voor iemand die nu een NHG hypotheek afsluit voor 10 jaar rentevast betaald slechts 1,80% rente.

De laagste NHG rente krijg je bij 1, 2 of 3 jaar vast. (1,50%). Voor een non-NHG hypotheek waarbij de LTV kleiner of gelijk is aan 55% krijg betaal je bij een looptijd van 1, 2 of 3 jaar zelfs 1,30%.

Wij zitten voorlopig nog wel goed met nog ruim 8 jaar (NHG) looptijd te gaan voor 2,25%. Mochten de rentes nog verder gaan dalen en de WOZ waarde stijgen dan hou ik wel in de gaten wanneer we de 65% LTV grens doorbreken. Dan zal ik eens kijken of oversluiten interessant gaat worden.

Momenteel zijn we toch te druk om er mee bezig te zijn. Deze blog staat, zoals je ziet, ook even op een laag pitje. Als over ruim een maand de Formule-1 bolides weer racen zal ik wellicht wat frequenter posten.

fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten