zaterdag 5 augustus 2017

Leesvoer en Crowdfunding

Leesvoer


Aan de linkerkant van deze BLOG-pagina ziet u andere BLOGs die ik volg.
Ik heb er zojuist een aantal aan toegevoegd en beveel ze van harte aan! Ik zou van elke blog een aparte aanbeveling en/of beschrijving kunnen schrijven maar het is leuker zelf te ontdekken wat de diverse BLOGs te bieden hebben.

Crowdfunding



Lopende projecten:

Er zijn wat ontwikkelingen: Tussen juni en oktober 2015 begonnen mijn 12 projecten met uitbetalen. De looptijd bedroeg 4 (3 projecten) en 5 jaar (9 projecten). Eén project (looptijd 4 jaar) is definitief beëindigd maar ik heb wel mijn inleg teruggekregen. Over de periode tot faillissement heb ik wel rente ontvangen dus heb ik zelfs over dit project toch winst behaald.
Van de €100 inleg is zo na 2 jaar netto €109,37 teruggekomen.

Eén ander project is deels failliet maar betaalt (voorlopig) nog steeds uit. Ik hoop dat dit ook nog lang zo blijft want hier was mijn inleg groter (€500).

Nieuwe projecten:

Ik heb in 2 nieuwe projecten geïnvesteerd (elk €200) maar het is mogelijk dat één ervan niet tot stand gaat komen als het investeringsbedrag niet gehaald wordt. (Elk project heeft hiervoor 60 dagen de tijd.) Het is niet mijn bedoeling nog meer projecten te gaan sponsoren omdat een belangrijk nadeel van crowdfunding is dat je tijdens de looptijd gewoon niet bij je geld kunt komen.
Vandaar dat we hier momenteel niet al te veel geld in investeren.

Rendement en stand van zaken:

Het gemiddelde netto rendement van de genoemde 12 projecten is 7,33%.
Momenteel heb ik van de geïnvesteerde €3200,- al weer €1694,24 terug ontvangen. Alweer over de helft dus en mochten de 2 nieuwe projecten beide tot stand komen á €200 dan is er dus ca. €2000,- "in omloop". Ik denk dat ik dat wel een mooie grenswaarde vind waar we maar niet overheen gaan.

Tenzij we natuurlijk de loterij winnen maar dan verandert er nog een boel meer.
Dit is wel een leuke cliffhanger..... Morgen: wat te doen met een miljoen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten