vrijdag 27 april 2018

Oranjemarkt 2018 en Max!

Met ca. 250 kraampjes was het weer een drukke bedoening in het dorp.
De geparkeerde auto's staan tot honderden meters van het centrum geparkeerd maar dit jaar leidde (voor het eerst?) parkeerwachters de boel een beetje in juiste banen.

In 3 etappes met de fiets heb ik het volgende mee naar huis genomen:

1) 7 CD's voor €7,-
2) 10 DVD's voor €1,-
3) 2 bakken aardbeien voor €3,50
4) 4 aardbeienplanten voor €7,50

Deze €19,- vind ik zeer goed besteed. De gezelligheid en live muziek en het aangename weer zorgde voor een gezellige dag.

Helaas werd ik herhaaldelijk herinnerd aan de scheiding doordat ik een aantal mensen sprak die ik een tijdje niet gezien had. Als iemand vraagt hoe het gaat dan geef ik namelijk meestal eerlijk antwoord. Als dat een paar keer gebeurd is zie je ineens iemand met haar jas lopen. Zie je DVD's met haar favoriete films etc. etc.

Afijn, op een gegeven moment de zin er toch af.
De aardbeienplanten geplant en CD nummer 4 draait nu.

Formule-1


Het seizoen 2018 is al even onderweg en wellicht is het tijd dat ik mijn commentaar en prognoses maar eens op ga starten.

Voor morgen: de kwalificatie (15:00 uur NL tijd): het zou kunnen dat het gaatje dat de Red Bulls geslagen hebben naar Mercedes nu groot genoeg is om voor te blijven.
De Mercedessen en Ferrari's hebben een "boost"-standje die kortstondig gebruikt kan worden.
Het lijkt erop dat deze langdurige hegemonie van vooral Mercedes in de kwalificatie op zijn einde loopt. Wordt Max de jongste polesitter ooit? Ik denk dat er morgen een serieuze kans op is.
Dan moet hij natuurlijk wel eerst zijn bloedsnelle teamgenoot Ricciardo voorblijven.

De goedlachse winnaar van de laatste Grand Prix en de winnaar van de knotsgekke GP in Baku van 2017 was vandaag de snelste in de tweede vrije training en lijkt op het top van zijn kunnen.
We gaan het zien.

Nu maar eens wat aardbeien opsmikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten