zaterdag 27 februari 2021

Terrassen open?

Eerst maar even het (goede) vaccinatienieuws van dit moment:

Onderstaande 19 landen hebben al meer dan 10% inwoners die één of beide prikken gehad hebben. Niet alle landen maken in de registratie onderscheid tussen 1e en 2e prik, waaronder Nederland, waardoor deze ontbreken in dit staatje.


Voor het aantal prikken per 100 bewoners is er onderstaande grafiek. Al 21 landen zetten meer dan 10 prikken op 100 bewoners. Nederland staat momenteel op 5,34 prikken per 100 bewoners en het tempo waarmee gevaccineerd wordt is aan het toenemen. Onze buurlanden Duitsland en België staan op 7,05 en 6,53 respectievelijk.


Wanneer gaan de terrassen open?

Als de regering de logica er van gaan inzien dat met het openen van terrassen de drukte van mensen gespreid gaat worden verwacht ik dat de horeca (buiten) binnenkort weer open gaan. Ik hoop het in elk geval van ganser harte ook nu de eerste festivals afgelast worden, waaronder mijn jaarlijkse vaste stop Graspop.

Sowieso is een groot aantal horeca ondernemers van plan a.s. dinsdag open te gaan, met een risico van boetes. Ik begrijp het en ben benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren.


Scholen weer (deels) open.

Bij ons op school mogen vanaf a.s. maandag alle leerlingen weer komen. Ik ga morgenavond wel eens lezen hoe dit ingevuld gaat worden. Vermoedelijk zullen er soms halve klassen voor me zitten waardoor de lessen hybride zullen zijn: de helft thuis, de helft voor mijn neus. De meest vermoeiende variant maar we gaan er het beste van maken. Tijdens sommige uren zullen er geen leerlingen zijn en de examenklassen zijn er wel voltallig dus alle drie smaken komen voorbij. Volgende week ook nog rapportvergaderingen: ik leef een beetje per week en regulier de prikkels. 

Ik probeer mijn energie te halen uit de kleine succesjes en met mijn examenklassen gaat het eigenlijk best redelijk goed. Over 2 weken voor het eerst een gesprek met een coach om het reguleren van prikkels nog iets beter onder de knie te krijgen.

Nou, hou je goed en geniet van het zonnetje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten