donderdag 18 februari 2021

Van winter naar lente

De sneeuw is na 3 dagen heftige dooi al bijna helemaal verdwenen en aankomend weekend worden lokaal temperaturen van 18 °C voorspeld. Afgezien van de pandemie gebeuren er in 2021 ook genoeg andere zaken.

Momenteel heb ik crocusvakantie dat volgens mij officieel voorjaarsvakantie heet. Sommige collega's noemen het "carnavalsvakantie". Ik hou het lekker bij crocusvakantie omdat 

A) dat de meest logische naam is (het is te tijd van crocussen, het is nog geen voorjaar en niet iedereen viert carnaval)

B) ik niet zo van carnaval houd.

Van voorjaar hou ik des te meer en van het lengen der dagen en het klimmen van de gekleurde alcohol in de thermometer vrolijk ik op. Vandaag duurt de dag al 10 uur en 10 minuten omdat de zon op kwam om 7:49 uur en onder zal gaan om 17:59 uur. Zeker bij helder weer is het nog wat langer licht dan 10:10 uur.


Sporten

Hopelijk worden er snel de nodige maatregelen verlicht en kan er o.a. weer meer gesport worden. Vandaag even een rondje gefietst (10 km) en denk dat ik daar maar een wekelijkse activiteit van moet maken.


Vaccinatie grafiekjes

Hieronder nog twee grafieken waar te zien is in welke landen het vaccineren het snelst gaat. In Nederland zijn we wel degelijk met een inhaalslag(je) bezig. Dat laat ik volgende keer wel even zien.

Fijne dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten