donderdag 12 mei 2022

Medisch gedoe en afwegingen

Sinds een hele tijd ben heb ik geen aanvullende verzekering en heb ik mijn eigen risico op maximaal staan. Steeds bij dezelfde verstrekker. Na de nodige kosten in 2021 waar sowieso deels een vervolg op komt in 2022 kan ik daar sinds vanmorgen nog wat aan toevoegen.

Bij de tandarts bleek dat de wortels van mijn voortanden ontstoken zijn en, veel erger, de linker tand aan het "oplossen" is. Een paar Röntgenfoto's, ook niet gratis, brachten dit aan het licht, letterlijk en figuurlijk. De oorzaak was overigens een heftige valpartij in 2003.

Kennelijk loop ik dus al 19 jaar met ontstoken voortanden rond...bizar. Voor wat betreft de oplossende tand...daar lijkt weinig aan te doen. De enige hoop is, wanneer de ontstoken wortels met een wortelkanaalbehandeling behandeld zijn ook wellicht misschien het oplossen stopt.

En aangezien ik nog nooit zo'n behandeling heb ondergaan ga ik zo meteen maar es wat googelen.


Eindexamens en planning

Vandaag beginnen de eindexamens in het V.O. en aangezien ik dit jaar de hattrick doe (mavo/havo/vwo) ligt er nog een boel correctiewerk op met te wachten. Ook ben ik 2e corrector van alle drie de niveaus en gezien het kortere tijdpad (net als vorig jaar) wordt het een kwestie van aanpoten en goed plannen. Nog wat andere zaken waar ik nu geen zin heb om over te schrijven. Niet perse vervelende zaken trouwens maar mijn hoofd is wel een beetje vol.


Update F-1 lijst aller tijden

Max is weer geklommen in de lijst. Op basis van zijn podiumplaatsen (63) staat hij zelfs in de top-10 aller tijden!







Geniet van het mooie weer en hopelijk regent het ook nog wat. Gisteravond viel er hier een redelijk buitje: goed voor de tuin.

Lunchtijd!

2 opmerkingen:

  1. Ooit dacht ik dat nakijken het leukste klusje van het vak was. Geen idee wat me bezielde. Succes in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb niet gezegd dat ik het niet leuk vond :-) Zeker als het redelijk tot goed gemaakt is is het nakijken van examens absoluut niet vervelend. Als je leerlingen jaren in de klas gehad hebt is het allerlaatste stukje zeer boeiend, met mee- en tegenvallers. Het nakijken van leerlingen van een ander vind ik dan ook een stukje minder. Dank je wel, komt goed!

      Verwijderen