zondag 5 juni 2022

Nieuwe baan!

Afgelopen maandag had ik om 12:00 uur een zeer prettig sollicitatiegesprek op een school in de buurt. (22 km, 20 min. met de auto) Ik was de 3e sollicitant en op dinsdag zouden er nog 2 komen. Ik ben met een grijns van oor tot oor weer naar huis gereden want het voelde goed en zag er allemaal perfect uit.

Afijn, om 13:30 uur werd ik gebeld door een onbekend nummer en werd me verteld dat zij er al wel uit waren en als ik "de klik" evenzo had gevoeld ik een nieuwe baan had! De sollicitanten van dinsdag werden afgebeld.

Het is een baan van 0,55 fte (3 dagen dus) en welke klassen precies mag ik binnenkort in overleg gaan regelen met mijn nieuwe collega's. Het gaat in elk geval een combi worden van onder- en bovenbouw. Het is overigens een havo/vwo locatie dus even geen mavo klassen meer. Zou ik dat in de toekomst wel willen (weet ik nog niet) dan zou er gependeld moeten worden.

Met 3 dagen blijft er nog ruimte genoeg voor mijn "detachering" en andere activiteiten, betaald of anderszins. Ik kan er prima van rondkomen en alleen de detachering is al voldoende voor de maandelijkse hypotheeksom.


Hypotheek

En daar is ook wat mee gebeurd! Terwijl een boel Nederlanders de rente dit jaar voor langere tijd vast zetten heb ik juist mijn looptijd opengebroken! De resterende looptijd was iets meer dan 3 jaar. De gebruikte toetsrente was dus die van 5 jaar en die stond op een gegeven moment op 2,24%. Mijn 10-jarige rente bedroeg 2,25% en uit de berekening van de verstrekker bleek dat ik kostenloos kon oversluiten. Dat heb ik dus gedaan: naar VARIABELE rente die, oh ironie, al sinds 13 maart 2020 stabiel op 1,40% staat. Daarvoor (terug tot 8 juni 2017 was ie marginaal hoger, 1,50%).

Deze maand zal de bruto maandlast €296,55 bedragen en dus voor het eerst onder de €300 duiken :-). Omdat ik nu gegarandeerd ben van inkomen v.a. augustus gaat de rem van het extra aflossen er weer enigszins af. De komende maanden los ik af ter lastenverlichting, mogelijk daarna weer ter looptijd verkorting. Het duurt zo niet lang meer of ik betaal meer aan energie dan aan hypotheek.


Overstappen energie?

Gisteren liep mijn (variabele) jaarcontract af en het maandbedrag is 2 of 3 keer naar boven bijgesteld. Het jaarlijkse overstappen naar een andere leverancier kon gewoon niet omdat er 0,0 aanbod is. Ik heb begrepen dat je dan stilzwijgend bij je aanbieder blijft? Ik neem dan aan dat je dan wel op elk moment kunt overstappen omdat je immers niet een nieuw contract hebt getekend. Sinds een paar dagen lijken er voorzichtig weer wat aanbiedingen dus ik ga er vandaag of morgen nog eens even naar kijken. Het is een beetje druk geweest de afgelopen 2 weken...


Drukte op het werk

Leuk hè? (Steeds een bruggetje naar het volgende onderwerp.) Het werk van mijn eigen leerlingen (1e correctie) heb ik grotendeels volgens mijn planning tijdig kunnen uitvoeren. De tweede corrector van mijn vwo werk heb ik gisteren kort gesproken en die scores zijn inmiddels definitief. In de loop van dit weekend of uiterlijk dinsdagochtend hoop ik ook die van havo en mavo te spreken. Woensdag moeten de scores (en liefst ook de papieren) binnen zijn want donderdag is D-Day. Om 8:00 uur staan de N-termen (normeringen) op internet. Oh, misschien wel mooi om daar even een voorspelling te doen.

Ik voorspel de volgende N-termen voor NaSk-2/Scheikunde:

  • MAVO: 1,8-2,0 (dat is extreem hoog...)
  • HAVO: 1,3-1,5
  • VWO: 1,0-1,2
Het 2e correctiewerk wat ik heb moeten doen is overigens ook afgerond. Alleen bij de mavo-groep had ik even telefonisch contact. Bij vwo en havo, waar ik netto iets soepeler was dan de eerste corrector, was mailcontact voldoende.
Dat ik momenteel met 3 huidige en 1 toekomstige werkgevers te maken heb maakt mijn hoofd een beetje vol. En naast het werk zijn er nog andere zaken zoals


Lichamelijk gedoe


Ik zal niet alles delen omdat niet alles jullie aangaat, maar in elk geval blijk ik dus 2 ontstoken voortanden te hebben. Al 19 jaar, nooit gedacht dat die bultjes iets betekenden en had er ook nauwelijks klachten aan. Alleen op de fiets in hartje winter dan voelde ik "iets". De ontstekingen volgen nog uit een extreem harde klapper die ik in 2003 maakte met de fiets. Dit zou dan verholpen moeten worden met wortelkanaalbehandelingen. Heb ik nooit gehad en tja, ik kijk er niet naar uit. Wat erger is dat de linker voortand een plekje vertoont waar ie "aan het oplossen is".... Daar viel niets aan te doen (ai!) en de enige hoop is dat de wortelkanaalbehandeling dit proces stopt. En zo niet, daar wil ik nog even niet aan denken.

Verder een voetschimmeltje die 1 of 2 keer per dag zo hard jeukt dat ik mijn kleine teen er het liefst af zou bijten als ik er bij zou kunnen. Antibiotica zalfje: 2x daags. Ook wat vlekken in de liezen en de hals. Shampo'tje, 1x daags.

En dan...de klachten die me de afgelopen jaren het meest gehinderd hebben: rugklachten, soms zo erg dat ik niet uit bed kon stappen, niet kon zitten, niet kon autorijden en feitelijk bijna niks kon. De klachten werden verminderd door bezoeken aan fysiotherapeuten en osteopaat maar steeds leek de oorzaak niet weg en werden alleen symptomen bestreden. Na wat gepieker had ik ineens een helder moment dat het wel eens aan mijn (dikke) darmen kon liggen. Ik had nog een paar zakjes macrogol liggen tegen verstoppen en heb er gelijk wat van ingenomen. Wauw: direct resultaat. Direct een doos bijbesteld en in ongeveer een week tijd ben ik nu klachtenvrij. Als je rug dienst weigert heeft dit zo belachelijk veel invloed op je functioneren dus ik ben echt ONTZETTEND BLIJ!

De combinatie van:
  • te weinig vocht binnenkrijgen
  • te veel koffie drinken
  • te weinig vezels binnenkrijgen
  • te veel stress
zal de oorzaak geweest zijn. Aan alle vier punten valt wat te doen en doe ik dus ook. De huisarts onderschreef dit trouwens en stelde me gerust dat er, zonder pijn en/of bloedingen, er verder niks ernstigs aan de hand zou zijn. Nou, gelukkig leven we in een land waar de zorg behoorlijk goed geregeld is.


Zorgverzekering


Aangezien ik het eigen risico op maximaal heb staan en geen tandarts- of andere aanvullende verzekeringen heb zal er weer een boel geld uit mijn eigen zak moeten komen. Straks in december alles eens op een rijtje zetten of ik daar iets ga aanpassen en wellicht overstap naar een andere verzekeraar.


Nieuwe auto / festivals


Om niet met saaie verzekeringen te eindigen, ik ben bezig met het zoeken naar een andere auto. Niet dat mijn huidige Suzuki Swift niet bevalt maar ik ben enthousiast geworden voor een mini-camper. Misschien is zelfs micro-camper beter, hoe dan ook: ik heb laatst een proefrit gemaakt in een Daihatsu HiJet. Een belevenis op zich want het beestje is licht, hoger dan breed en geen stuur- of rembekrachtiging. Ook tijdens de aankoopcheck het e.e.a. geleerd maar al direct besloten dat ik iets meer stabiliteit en luxe wil.
Ik ga zo weer eens in de wereld duiken die bestel-auto's heet. Denk aan Citroën Berlingo, Peugeot Partner, dat soort werk. Het eerste selectie criterium is de lengte van de laadbak. Aangezien ik 1,82m ben is een lengte van 1,90m vereist. Precies 2,00 m is misschien beter omdat een standaard matras er dan mooi in past. Nog langer wil ik eigenlijk niet, zonde van het extra gewicht. De extra ruimte heb ik dan wellicht dan liever in de breedte. Met 1,60m pas je met zijn 2-en toch een stuk beter.
De initiële reden voor de aanschaf van een dergelijk voertuig was in eerste instantie: vrijheid! Bij een langere reis met alleen een slaapstop hoef je niet je tent op te zetten en weer af te breken. Ook met slecht weer slaap je lekker droog. En sowieso vervoer ik zelden meer dan één persoon in mijn auto. Dus liever iets meer ruimte die ik wel benut dan 2/3 zitplaatsen die ik niet benut.
Er zijn trouwens ook bestelauto's met 3 zitplaatsen voorin, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Vanmiddag een "festival" op kruipafstand. Vanaf de voordeur 300 m lopen naar het dichtstbijzijnde café waar vandaag 3 bandjes spelen.
Aankomend weekend 4 dagen Mañana Mañana en het weekend erop wederom 4 dagen festival, maar dan in België: Graspop Metal Meeting.

Half juli hoop ik naar oost Tsjechië af te reizen (met het nieuwe voertuig???) en ben nog op zoek naar een reisgenoot.

Zo, dat was het even voor nu. Geniet van het lange weekend!

4 opmerkingen:

  1. Ben er even voor gaan zitten Mark, wat een lange blog deze keer. Proficiat met de nieuwe job, het klinkt ideaal en zeker icm je andere activiteiten. Dat van die tanden is balen. Ik ben een paar jaar geleden lelijk gevallen en zes voortanden waren stuk. Allemaal mooi gerepareerd maar er moesten wel bij allemaal wortelkanaalbehandelingen plaatsvinden. Daarna nooit meer last gehad en ik heb ze gelukkig nog steeds en kan er goed mee bijten en kauwen. Succes met alles op je programma en vooral met de laatste schoolweken! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Mogelijk morgen weer zo'n lange :-) Oké dank voor het positieve vooruitzicht qua tanden! Dank je, jij ook! Alleen a.s. dinsdag beschouw ik nog als echte werkdag, verder is het werk nagenoeg af! Jij ook succes met de laatste loodjes!

      Verwijderen