woensdag 29 juni 2022

onder de 50k!

Yes! Weer een horde genomen. De resterende hypotheeksom is zojuist onder de 50k gedoken. Zoals ik vorige keer al vermelde heb ik de rentevast-periode opengebroken en geldt de variabele rente. Die stond op 1,40% maar is afgelopen week gestegen naar 1,50%. Nou ja, het mooie is natuurlijk dat rentestijgingen weinig invloed hebben op je maandlast als je hypotheeksom laag is. En onder de 50k vind ik laag :-)

Zojuist nog een extra aflossing gedaan en toch maar met looptijdverkorting. Ik heb geen dure vakantie gepland en de kaartjes van de resterende festivals zijn in 2020 of 2021 al betaald.


Vakantie


Geleidelijk kom ik in de vakantie-modus. Gisteren was min of meer de laatste werkdag waarbij ik bij alle werkgevers nog iets te doen had. Eén examen 2e correctie 2e tijdvak, surveillance bij een toets bij werkgever 1. Een (korte) online vergadering bij werkgever 2. Een rapportvergadering en het inleveren van spullen bij werkgever 3. A.s. zondag hoop ik richting Tsjechië te vertrekken naar wederom een festival. Voor zowel de heen- als terugweg heb ik ruim te tijd genomen zodat er tussenstops met overnachtingen gemaakt gaan worden. Lekker met het tentje etc.

Op donderdag 14 juli plan ik weer terug in Nederland te zijn om het laatste team-feestje mee te maken. Nog 1 maal overnachten in de bekende B&B en dan vrijdag nog het uiteindelijke afscheid op de APV en dan lekker naar huis. Alhoewel ik (haha) ook een vrijdagkaartje voor de Zwarte Cross heb. Ik probeer een zaterdagkaartje te scoren via TicketSwap maar mocht dat niet lukken ga ik toch die vrijdag maar. Het handigste zou dan zijn het alcoholvrij te houden en vanuit werk er rechtstreeks heen te rijden: ik kom er langs.


Corona


Ik surf ook mee op de zomergolf. Vermoedelijk op zaterdag 11 juni ben ik besmet met Corona, ik denk zelfs te weten door wie. Op zondag was ik al een beetje slecht te pas maar op maandag en dinsdag heb ik echt koorts gehad. Dat het Corona kon zijn kwam toen nog niet in me op en een negatieve gedachtenspiraal van: heb ik weer een burn-out? Hoe moet dat met...etc.? Niet tof. Op dinsdagmorgen wel naar het werk gegaan (90 km) daar het lumineuze idee gekregen even een Coronatestje mee te pakken en bingo: 2 streepjes. Uiteraard moest ik direct het gebouw uit en kon de 90 km weer terugrijden. Toch even in Duitsland getankt (met mondkapje) zodat de trip niet helemaal zinloos was.

De klachten, naast de genoemde koorts, waren: 

  • hoestje
  • zeurende koppijn (niet heel pijnlijk maar paracetamol/diclofenac hielpen 0,0%)
  • smaakverlies
  • verlies van energie

Op woensdag wederom heel kalm aan gedaan en 's avonds toch vertrokken richting België voor het Graspop festival. Van tevoren even met mijn vrienden overlegd en als ik met eigen auto reed had niemand er moeite mee. Zowel op de camping als op het festival waren we buiten en een klein beetje afstand houden onder elkaar is ook te doen. Mijn klachten waren op woensdag trouwens een stuk minder: energieverlies was en is er nog steeds. De rest van de klachten zijn nagenoeg weg.

Ook weer gewerkt, met wat extra afstand en een paar dagen geleden was het weer 1 streepje. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dus niet meer besmettelijk maar met mijn ouders doe ik nog wel even extra voorzichtig.

Ik was eerlijk gezegd helemaal kwijt wat de regels nu precies waren na een positieve test. Ik ben uiteindelijk voorzichtig genoeg geweest vind ik.


Nieuwe werkgever


Deze week zal ik vermoedelijk nog even langs mijn nieuwe werkgever gaan voor het regelen van wat zaakjes. Boeken ophalen als die er zijn, V.O.G. inleveren, kennismaken met een paar collega's etc.

Oh, vanavond nog een keer sporten en vrijdag hebben we dan een BBQ. Heerlijk om zo geleidelijk de zomervakantie in de glijden. Ook veel beter dan blijven pokkelen t/m de laatste dag en dan ineens niets. Volgens mij is dat typisch een periode voor het optreden van veel hartaandoeningen.

Zo, ik denk dat dit voorlopig de modus is: een lagere frequentie maar langere verhalen.

Fijne dag!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Mark, die laatste loodjes vallen bij mij altijd wel mee wat betreft loodzwaar. Ik heb collega's die lopen te kermen dat het zo druk is, maar volgens mij is dat een kwestie van een beetje beter leren plannen. Is voor veel onderwijsmensen toch erg lastig blijkt. Ik kan het wel goed en glij net als jij de zomervakantie in. Geen stress hier. Wel het gebruikelijke gedoe met afscheidsborrels, personeelsuitjes en afsluitingsvergaderingen waar dan een boel wordt geblaat en de missie en visie weer even onder onze neus moet worden gewreven. Mijn missie en visie zijn nog steeds hetzelfde als 25 jaar geleden, namelijk goed lesgeven/onderwijs verzorgen zodat leerlingen en studenten met een goed gevoel naar school komen en met een diploma vertrekken. Hoe moeilijk kan dat zijn? Maar nee, daar moeten dan weer jaarplannen en strategische plannen tegenaan worden gegooid zodat de mensen in de staffuncties ook het idee hebben dat hun bullshitsjobs belangrijk zijn. Oeps... hoor je daar een oude rot in het vak klagen... denk dat ik misschien meer aan vakantie toe ben dan ik dacht ;-)! Ik wens je goede weken met veel leuke dingen deze vakantie Mark! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Niek! Allereerst: je zou echt zelf een blog kunnen starten! Je schrijfstijl is prettig en humorvol, zeker als de lezer ook in het onderwijs werkt. Ik loop e.e.a. even puntsgewijs na: goed plannen (b)lijkt maar weinigen gegeven. In de exacte hoek is het percentage goede planners wel iets hoger maar ook zeker geen 100% (!) Herkenbaar: het personeelsuitje hebben we al gehad, was op zich leuk. Op 14 juli nog de teamafsluiting (BBQ) en de dag erna de laatste APV, ook weer met eten waarschijnlijk.

      JUIST! Qua missie is het niet zo ingewikkeld :-) Jammer dat veel geldverslindende personen en commissies daar ingewikkeld over blijven doen. Hoe verder van de werkvloer hoe duurder is meestal het geval. Haha, valt wel mee volgens mij. Kritische opmerkingen plaatsen is niet hetzelfde als klagen. Ik heb trouwens gisteren een vraag van de rector beantwoord betreffende veiligheid. (Er was brand gesticht en afgelopen jaar zijn er wel meer dingen gebeurd.) Ik was de 5e college die de moeite nam te mailen, alleen was ik de enige die, waar het niet anders kon, man en paard noemde. Een boel onveilige situaties begonnen nl. bij de rector, tja. Ik kreeg daarop weer 3 reacties, eentje liet doorschemeren dat ze het er niet mee eens was, eentje onderbouwde waarom ik het niet naar iedereen had moeten sturen en de rector zelf stuurde een kort berichtje met: ik hoop dat je een school vind waar ze jou wel begrijpen. En verder het allerbeste en veel succes in de toekomst. (Dat hij mij niet kan volgen betekent niet dat andere collega's dat niet kunnen.) Ik heb alleen vriendelijk op het laatste gereageerd. Een dergelijk mailtje van een onderdaan zal zeker confronterend zijn. Hij doet 't er maar mee. Ik heb het binnenskamers gehouden en geen verdere stappen via rechtsbijstand genomen etc. Had ook zeker gekund. Ik ben ff helemaal kwijt wat ik geblogd heb over diverse incidenten qua veiligheid op school. Ik zal zo es teruglezen en mogelijk er een laatste verhaaltje over schrijven, als afsluiting.
      Dank je! Ik wens jou niks minder!
      hartelijke groet, Mark

      Verwijderen
    2. Dank voor het compliment! Bloggen is niet voor mij denk ik, alhoewel ik wel graag bij anderen lees. Ik houd van schrijven en schrijf ook altijd (leuke naar men zegt) speeches voor jubilarissen en collega's die vertrekken. Wat een droef type die rector! Goed dat je de veiligheid aankaart!

      Verwijderen