maandag 27 februari 2023

Aflossen op de waakvlam

In 2023 ga ik inzetten op sparen en, hoera!, er is weer wat spaarrente te "verdienen". 

In elk geval tot de zomer zal extra aflossen nog minimaal gebeuren. Ik top het af richting een maandbedrag van exact €500 (aflossing + rente + extra aflossing). Waarom? Omdat ik de aflosverslaving toch niet helemaal kan laten / ik quirky ben :-)

De hypotheekrente is weer wat gestegen dus ik ben dit keer blij dat ik het een jaartje heb vastgezet.


Doel spaarbedrag

Niet echt specifiek maar het doel is om opties te hebben. Ik denk dat ik eind juli een bedrag van ca. €25000 bij elkaar kan hebben. Misschien een sabbatical van een half jaar of iets dergelijks? Ik heb me kort geleden aangesloten bij een groepje docenten dat examentraining en bijles verzorgt. De eerste examentrainingsopdracht is al binnen. In het reguliere onderwijs voel ik me steeds minder op mijn plek.

Onder bepaalde voorwaarden zie ik mezelf eventueel nog een paar klassen lesgeven bij een van mijn huidige werkgevers. Ik weet het eerlijk gezegd allemaal nog niet. Om bij het CvTE te mogen blijven werken heb ik MAVO lesuren nodig, maar wellicht dat 1 a 2 bijlesleerlingen ook voldoen?

Nou, deze week crocusvakantie dus hopelijk ook wat tijd om het e.e.a. eens te overdenken.

Fijne dag, het is gezond/zonnig weer!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Mark, een sabbatical zou ik zelf alleen nemen als ik een plan had. Anders zouden de dagen door mijn vingers glippen, net als dat met een lange zomervakantie gebeurd: je verheugt je er weken op en dan is het zover en voor je het weet is het ook weer over. Maar misschien heb je een plan? Dat je het reguliere onderwijs steeds minder als je plek ziet snap ik. Veel docenten hebben dat, het is al het extra gedoe waar je als docent juist niet voor hebt gekozen. Administratie, vergaderen, onzinnige scholing, de bekende praatjes van de leiding die het allemaal denken te weten zonder zelf ooit een dag voor de klas te hebben gestaan. Hier ook vakantie, zon schijnt en wij zijn zonnepanelen op het dak aan het leggen! (Wij zijn dat natuurlijk niet zelf aan het doen, daar hebben we een mannetje voor!). Geniet nog even van de laatste vakantiedag en het weekend! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Niek, leuk weer van je te horen! Oh, dan zal er zeker een plan zijn! Aha goed bezig, ook met de zonnepanelen. Ik zit er zelf ook over te dubben.
      Gisteren weer vol goede moed begonnen, de leerlingen hadden er een stuk minder zin in helaas :-)

      Verwijderen
  2. Het is 'een groepje docenten dat examentraining en bijles verzorgt' ... tegenwoordige tijd, geen voltooid deelwoord, dus met een t. Best slordig voor iemand die in het onderwijs werkt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je correctie, is al aangepast. Top dat je mijn blog zo nauwkeurig leest. Je tweede zin komt wat zuur en belerend over, maar misschien had je je dag niet, dat kan. Fijne dinsdag!

      Verwijderen
  3. @Esther, dat kom ik vaker tegen, maar ik vind het van een docent exacte vakken (Mark in dit geval) niet storend, die kunnen weer heel veel andere dingen! Bij een docent talen zou ik er ook over vallen. Groet Niek (werkzaam in het onderwijs en hopelijk nog nooit betrapt op fouten wanneer ik reageer op deze blogs!)

    BeantwoordenVerwijderen