vrijdag 24 maart 2023

Flink gespaard

Omdat ik voorlopig nauwelijks extra aflos ligt het voor de hand om dan maar iets over mijn spaarbedrag te schrijven. 
 

Maand voorbij: geld op?

Ik heb in het verleden wel aan budgetteren gedaan, best leuk hoor, maar de tijd die het kost vind ik toch de moeite niet helemaal waard. Verder ben ik van nature best zuinig en verbeeld ik me dat ik weinig onnodige uitgaven heb. Wat ik normaal gesproken doe op de 25e van de maand: eerste mezelf betalen (aflossen/sparen) en een bedrag laten staan waar ik de rest van de maand mee uit denk te komen. Meestal maximaal €2000. Als het einde van de maand nadert kom ik soms iets tekort en is het nodig iets van de spaarrekening te halen. 


Huidig spaarsaldo

Wandelend naar mijn werk zag ik dat alle salarissen erop stonden en ook een reiskostenvergoeding was overgemaakt. Een flink bedrag doorgeschoven naar de spaarrekening waardoor daar €14.500 staat. Op de lopende rekening iets van €2.600 wat ook nog best ruim is.


(on-)nodige uitgaven

Misschien mijn lidmaatschap van vereniging Eigen Huis nog eens heroverwegen. Verder heb ik geen overbodige lidmaatschappen, uitgaven of spullen dacht ik zo.
De aanschaf van een nieuwe mobiele telefoon lijkt nu toch wel noodzakelijk. De oude doet het nog maar met steeds meer tegenzin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten