donderdag 25 april 2024

Organiseren

De beste leraar in het het leven is ervaring.

(Sommige lessen kunnen pijnlijk zijn.)

 
Op koningsdag organiseer ik hier een vakantie reünie (Marokko) en de buitentemperatuur lijkt eindelijk wat te gaan stijgen. Dat mocht van mij ook wel een keertje.

Een andere tak van organiseren zijn mijn foto albums. Tot halverwege mijn tienerjaren is alles wel uitvoerig vastgelegd aangezien mijn moeder er een hobby aan heeft. Vanaf 1990 heb ik het zelf bijgehouden maar sommige albums hebben hun beste tijd gehad en ook het "indikken" van een foto-collectie ruimt lekker op. Ik bedoel hiermee dat het bewaren van een paar hele goede/mooie foto's leuker is dan ALLE foto's te bewaren. Ik heb het eerste nieuwe album bijna vol en ben inmiddels aanbeland bij 1998. Het is toch wel een herbeleving moet ik toegeven.

T/m 2005 heb ik alles nog analoog en vanaf mijn backpack reis down under (2006) ben ik overgestapt naar digitaal. Daarvan heb ik een 6-delige DVD serie gemaakt en ook heb ik wel het e.e.a. op hardcopy. Van enkele vakanties daarna heb ik nog wat ingeplakt maar het meeste (nog) niet. Dat wordt nog een beste exercitie maar stukje bij beetje kom ik er wel. Sowieso een werkje dat ik niet doe als het zomers weer is. Als ik t/m 1999 af zou hebben voordat de zomer losbarst vind ik het prima. In het najaar pak ik het wel weer op.

- intermezzo: ik heb nu muziek opstaan van Van Canto (geen instrumenten, alleen zang): aanrader!


Financieel

Momenteel niet verschrikkelijk veel te melden. Wat kleine puntjes:

  • Aflossen hypotheek ligt even helemaal stil - ik ben even heel gedisciplineerd nu haha.
  • Crowdfunding - Lendahand heeft sinds kort auto-invest: ik heb het aangezet. (Bij de halfjaarlijkse update in juli kom ik er wel op terug.
  • Inkomsten - los van bijlessen en, meer recent, examentrainingen ben ik nog steeds op zoek naar werk. Zo meteen gaat er nog een sollicitatie eruit.
  • Uitgaven:
    • Ultrasone vogelverjager
    • (binnenkort) Zonnepanelen

Ik ga eerst die sollicitatie maar es versturen. Fijne dag!


4 opmerkingen:

  1. Waarom een vogelverjager?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik mijn kersen liever zelf opeet. (En de appels ook trouwens.)

      Verwijderen
  2. Nu beginnen alle scholen weer met hun formatieplannen en komen er weer vacatures online. Veel senioren gaan met pensioen, er blijft een groot lerarentekort. Bovendien, jouw vakken zijn volgens mij de vakken waar altijd mensen voor gezocht worden. Hopelijk kan je kiezen en vind je wat leuks. Ik blijf zitten waar ik zit, zit er best en neem alle workshops, teambuildingsessies en oude wijn in nieuwe zakken-sessies op de koop toe! Heb genoeg vrijheid, leuke collega's en leuke studenten en mijn werktijden zijn het laatste jaar heel prettig: 08.30 - 15.00 uur. Overwerken doe ik niet meer aan, die tijd heb ik gehad. Schoolreisjes naar Walibi ook niet meer, leuk voor de jonkies! Na de meivakantie een drukke tijd met examens en voorbereidingen nieuwe schooljaar, vind ik altijd een leuke tijd in in het onderwijsjaar. Groet van Onderwijs-Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, om met het laatste te beginnen mis ik wel een beetje het ritme van een schooljaar waar de examentijd een belangrijk deel uitmaakt. Mooi dat je lekker op je plek zit, lekker blijven zitten dus!
      Ik houd de onderwijsvacatures nog in de gaten maar ik verwacht er eigenlijk niet zo veel van. De mate van zelfsturing waarbij ik floreer wordt op weinig scholen geboden. Maar wie weet :-)

      Ondertussen ga ik verder op zoek naar alternatieven.

      groetjes van Semi-sabbatical-Mark

      Verwijderen