zaterdag 2 januari 2016

2016 - GEEN goede voornemens

Allereerst wens ik iedereen die dit leest de beste wensen voor 2016 en ik hoop dat het volgende rondje om de zon....ja, wat hoop ik eigenlijk? Dat tijdens het volgende rondje om de zon...iedereen zijn of haar dromen zal waarmaken! Of één droom, dat kan al fantastisch zijn natuurlijk.


Dan komt toch vaak weer de standaard vraag: "Heb jij nog goede voornemens?" of nog erger: "Welke goede voornemens heb je?" waar er dus al vanuit gegaan wordt dat ik goede voornemens moet hebben. Soms antwoord ik met dat ik maar één goed voornemen heb nl. "Ik zal dit jaar geen goede voornemens hebben."

Interessanter vind ik het te kijken naar wat er dit jaar staat te gebeuren (passief) en welke gebeurtenissen ik zelf in werking ga zetten. Het woord "proberen" vermijd ik. Of zoals Yoda het zei: "Do or do not, there is no "try"."

(Star Wars deel 7 moet ik nog gaan zien dus geen spoilers a.u.b.!)






In 2016 zal het volgende gebeuren, in willekeurige volgorde en met veel links. Veel leesplezier!

Amerikaanse presidentsverkiezingen, in februari zijn de eerste voorverkiezingen en, alhoewel de meeste zendtijd krijgt, lijken de kansen van Bernie Sanders elke dag te groeien!

Bernie heeft geen multinationals achter zich staan terwijl Hillary Clinton zich gesteund weet door Wall Street. Toch haalt Bernie steeds meer geld binnen via kleine donaties.

Nog meer in het nieuws is natuurlijk de haat-zaaiende Donald Trump aan de Republikeinse kant maar wie er uiteindelijk de republikeinse kandidaat wordt lijkt me irrelevant omdat deze partij al jaren een neerwaartse trend meemaakt die het voorlopig, of misschien wel nooit meer, te boven zal komen.

In januari draai ik wat overuren waarvan de inkomsten geheel worden besteed aan het aflossen van de restschuld.

Ondanks (of juist DANKZIJ) het feit dat het Nederlands voetbal elftal zich niet voor het EK-2016 geplaatst heeft gaan we een interessant en afwisselend sportjaar tegemoet! Vanavond zijn de halve finales van het WK-darten en Raymond van Barneveld en Jelle Klaassen zullen strijden om een plaats in de finale van morgen.

Op 20 maart begint het Formule-1 seizoen in Australië en ik ben benieuwd wat Max Verstappen in zijn 2e seizoen kan klaarspelen met een Ferrari motor in zijn Torro Rosso. Lukt het hem om een podiumplaats te behalen? Hoe het met de uitzendrechten op TV zit van de 21 Grands Prix (een recordaantal) weet ik eigenlijk niet, anyone?


De Olympische Spelen in Rio de Janeiro! Kan Daphne Schippers de hoge verwachtingen waarmaken op de 200m en 100m en zal het Ranomi Kromowidjojo lukken om haar niveau van 2012 te halen?


En als Tom Dumoulin niet in de eerste dagen valt en in de vorm is zoals afgelopen jaar is de Tour de France misschien ook weer het bekijken waard. De Giro d'Italia start in 2016 in Nederland.


Financieel gezien: we hopen de restschuld al in dit jaar helemaal af te lossen EN we gaan kijken of we zonnepanelen laten plaatsen EN/OF we ramen+kozijnen op de 1e verdieping gaan vervangen EN in december het jaar in Nieuw-Zeeland af te sluiten. De automatische salarisverhoging v.a. augustus zal meehelpen om dit allemaal mogelijk te maken.

Mmm, als ik het zo zelf lees heb ik voor mezelf wat doelstellingen opgeschreven.
Je zou het "voornemens" kunnen noemen. ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten