zondag 10 januari 2016

Besparen: fris opstaan?

Een tijdje geleden heb ik vermeld dat ons gas-jaarverbruik behoorlijk hoog is.
Of er wellicht op isolatievlak wat te verbeteren valt: dat lijkt me wel maar het aantal uren dat de CV installatie aan staat lijkt me een betere plek om te beginnen.

De digitale thermostaat is programmeerbaar en kan, tot mijn irritatie, niet handmatig bediend worden.
Met de handleiding erbij had ik, enkele maanden geleden, al eens een weekprogramma ingevoerd maar die heb ik nu wat bijgesteld.

Nachttemperatuur: 15,0 °C (zo gelaten)
Dagtemperatuur: 19,5 °C (zo gelaten)

Op dagen dat we niet thuis zijn (er moet toch gewerkt worden) zal de installatie nu pas om 16:00 uur aanslaan en op doordeweekse dagen om 22:00 uur weer uitschakelen. In het weekend blijft ie iets langer aan. Eerder brandde de cv ook elke ochtend een uurtje en we gaan nu ondervinden of we daar ook zonder kunnen en hoeveel kuub aardgas we daarmee besparen.

Net even de meterstand genoteerd, we gaan het meemaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten