donderdag 6 juli 2017

Energie! (vervolg)

Een aantal lezers hebben gereageerd op mijn vorige blogbericht en hun energie- en waterverbruik vrijgegeven (waarvoor dank!).

Wat opvalt is dat mensen in een vergelijkbaar huishouden als wijzelf het toekunnen met minder kuub gas en weinig kWh aan elektriciteit. Dat er uitschieters zijn is natuurlijk altijd zo maar het lijkt me aannemelijk dat lezers van blogs over hypotheken / financiën hun eigen uitgaven en inkomsten goed in de gaten houden en waarschijnlijk zuiniger met geld en energie omgaan dan de gemiddelde Nederlander.

Ik heb nog eens wat andere websites geraadpleegd over gemiddeld energieverbruik en www.milieucentraal.nl bevestigt dat we gemiddelde (gas) tot zuinige (elektriciteit) gebruikers zijn.


Ik ben wel benieuwd naar de herfst en de winter wanneer ons huis beter geïsoleerd zal zijn.

Maar nog meer verlang ik naar de zomervakantie! Morgen nog de laatste bijeenkomsten en vergaderingen en dan even heerlijk "mijn overuren opmaken".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten