dinsdag 19 juni 2018

Afbouwen

Vandaag de laatste lessen gegeven aan een aantal klassen. Nog een paar individuele leerlingen geholpen, een beladen gesprek gevoerd met een collega, een korte sectievergadering bijgewoond en gesurveilleerd bij een herexamen.

Activiteiten met grote verschillen in intensiteit en de slogan: "Onderwijs: elke dag anders." is echt niet uit de lucht gegrepen.

Morgen mijn vrije dag, donderdag verlof omdat ik een aantal woensdagen wel gewerkt heb op school. Vrijdag begint de toetsweek en hoef ik niet te surveilleren waarmee een reuze lang weekend gaat aanbreken.

GMM 2018


Donderdag vertrekken we weer naar ons jaarlijkse muziekfestival: Graspop Metal Meeting, net over de grens in België. Dit jaar een extra lange editie en is de donderdag, eenmalig, een volledige festivaldag. Dit om Guns n' Roses te strikken die, voor een festival niet gebruikelijk, hun complete show gaan doen, 3½ uur lang!

We zijn geen 21 meer dus best een zware opgave maar dat zal vast goed komen!

Maandag wordt het salaris pas overgemaakt maar de meeste kosten zijn al gemaakt, ook consumptiemunten etc. dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Voor de liefhebber, een greep uit de bands die ik zeker niet wil missen:

Iced Earth, L7, Iron Maiden, Ayreon, Megadeth, Volbeat, Bodycount, Carnivore A.D. en Judas Priest.



De clip is van de compromisloze Duitse zware metalen trein Kreator met het nummer "Fallen Brother" waarin diverse overleden rockers de revue passeren. Ik prijs me gelukkig dat ik de meeste minimaal één maal live heb mogen horen.  \m/

De rest van het schooljaar


Maandag verwacht ik nog 2 herexamens ter 2e correctie en van mijn niet-examenleerlingen dient de laatste toets uiteraard ook nog wel nagekeken te worden (voor vrijdag). Dus gewoon HEEL veel nakijkwerk in korte tijd en wat uurtjes surveilleren en komen we verder de week wel door.

De week erna zijn de diploma uitreikingen en heb ik even niet helemaal scherp wat voor activiteiten er verder zijn. Sportdagen sowieso zeker wel.

Sinds de inkorting van de zomervakantie van 7 naar 6 weken is het zaak om al wat eerder in de vakantiemodus te komen. GMM is daar een ideaal startpunt voor! Rock on!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten