woensdag 16 september 2020

Opruimen! (en tijd...)

Op het werk gaat alles weer op volle snelheid. Hier en daar in Nederland moeten hele klassen thuisblijven vanwege Corona en ik hoop dat we zo lang mogelijk open kunnen blijven.

Volgens mijn collega biologie is de verblijftijd in het ziekenhuis aan het afnemen omdat medisch personeel beter weet hoe te behandelen en wellicht ook omdat het virus muteert. Als de ernst van het ziekteverloop afneemt (minder ziekenhuisopnames, minder IC-opnames, minder sterfgevallen) naderen we een omslagpunt waarop maatregelen niet meer opwegen tegen de gevolgen.

De afgelopen maand zouden er in Nederland meer mensen overleden zijn aan de legionella bacterie dan aan Covid-19. Dat lijkt plausibel aangezien het aantal Corona sterfgevallen in ons land gemiddeld op 2 ligt.

Vooralsnog blijf ik regelmatig mijn handen ontsmetten en 1,5m afstand houden, met name van volwassenen.


Opruimen


Ik dwaalde even af: opruimen dus! Niet dat ik er vandaag aan ga beginnen maar ik realiseer me dat, alhoewel ik de afgelopen jaren veel zooi heb weggedaan, er nog best wat weg te gooien valt. De schoolwerkzaamheden vragen veel tijd en energie maar misschien dat ik in het weekend tijd en zin heb. Anders maar in de herfstvakantie! Oh nee, dan zou ik de tuin gaan aanpakken. Nou ja, kan ook beide wel. Here we go:

  1. Oude studieboeken, dictaten en schriften met aantekeningen.
  2. Leesboeken
  3. Frutsels
  4. DVD's
1. Door deze "collectie" ga ik toch met enige regelmaat wel door. Een deel heb ik gedigitaliseerd. Vooral van mijn laatstgenoten opleiding (1e graads SK) heb ik alles nog. Toch nog maar eens een keertje kijken.

2. Mijn collectie is niet mega omvangrijk (vind ik zelf) en de Stephen King boeken en Garfield Pockets blijven. Van de genummerde Garfield serie mis ik trouwens alleen nog nrs. 53 en 57, wie heeft die toevallig te koop?!
Overige boeken zoals oude detectives van Agatha Christie zouden misschien wel eens enkele reis kringloop kunnen gaan. Op de logeerkamer heb ik nog een stuk of 10 vakantieboeken. Ook dit jaar heb ik er 2 meegenomen die, eenmaal uitgelezen, omruilde voor 2 andere in het kleine bibliotheekje op de camping. Uiteindelijk deze 2 boeken weer teruggebracht zodat netto mijn huis weer iets opgeruimder is.

3. In deze categorie is er niet zoveel, en wat er is staat op zolder. Ook nog de felicitatiekaartjes voor ons trouwen in een snoezig mandje... Mmm, het staat uit het zicht en weet niet of ik er afstand van wil doen.

4. Een bescheiden vaste collectie met een klein gedeelte dat ik nog wil kijken en daarna mogelijk direct weg doe.  


Conclusie: de hoeveelheid (overtollige) spullen die ik heb groeit in elk geval niet aan, daar waak ik wel voor, maar mag weer eens kritisch bekeken worden.

Fijne zonnige dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten