dinsdag 6 juli 2021

Coronatesten en andere chaos

Sinds zaterdag heb ik wat verkoudheidsklachten en een gebrek aan energie. Een zelftest van dezelfde dag was negatief en ben toch naar een barbecue gegaan (buiten). Zondag nogal brak wakker geworden maar in de loop van de dag klaarde de kater op maar de verkoudheidsklachten bleven. Gisteren 3x geprobeerd een afspraak te maken "met prioriteit" maar aangezien bleek dat ik dan verder weg moest voor een test heb ik, met poging 4, een reguliere afspraak gemaakt. Dichterbij en op dezelfde dag (!) Nu is het dus wachten op de uitslag, normaal gesproken binnen 26 uur.

Hier komt het dilemma: vandaag om 17:00 uur staat mijn tweede injectie gepland (Astra Zeneca). Om 20:30 uur gisteravond ben ik getest. De prik krijg ik van mijn eigen huisarts en mocht om 17:00 uur de uitslag er nog niet zijn beslis ik ter plekke hoe eerlijk ik ga zijn. Ik wil die tweede prik echt heel graag vandaag in mijn arm hebben.

Ondertussen zit ik sowieso thuis want de school is dicht. In de één-na-laatste schoolweek was een lockdown noodzakelijk gezien het aantal besmettingen onder leerlingen. Ook was één docent besmet (en misschien dus twee...)

Vaccinaties

Nederland doet het goed! Het tempo zit er nu echt in en we hebben diverse andere landen ingehaald waaronder Duitsland en Denemarken.


Ruim 24% van Nederlanders is DEELS en ruim 36% is VOLLEDIG gevaccineerd.
Hopelijk houdt het tempo aan bij de resterende prikken, ook onder tieners.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten