vrijdag 6 augustus 2021

AirBnB en ETF's

In het kader van "haal de vakantie naar je toe" en het genereren van wat passief inkomen heb ik mij op het AirBnB pad begeven! De eerste gasten, een Poolse meneer met zijn 2 dochters, hebben na 2 nachtjes zojuist de woning verlaten. Vanavond verwacht ik een stel uit Nederland voor één nacht, direct opgevolgd door 2 fietsende Duitsers die 2 nachten komen. Een vierde reservering is later volgende week.

Als deze eerste gasten allen een positieve recensie plaatsen dan kan ik de prijs iets omhoog doen.  Uiteraard ben ik laag begonnen om de eerste gasten over de streep te krijgen.
Je levert wat privacy in en je moet de bedden steeds verschonen maar daar krijg je weer wat gezelligheid en nieuwe indrukken voor terug. De Poolse vodka met appel/perensap smaakte bijvoorbeeld erg goed!


ETF's

Het is zover: ook ik heb mijn eerste beleggingen gedaan nadat ik een account had aangemaakt bij DE GIRO. Ik denk trouwens nu te snappen dat DE niet een lidwoord is maar staat voor Duitsland, toch?

Anyhow: ik houd het bij veilige ETF's want ik heb geen zin in het nemen van onnodige risico's. Ik heb nu 3 aandelen van 2 ETF's aangekocht en vermoedelijk dat ik maandelijks blijf aankopen. Ik denk dan aan een maandbedrag van €100 - €200 omdat ik versneld aflossen van de hypotheek nog prioriteit geef.

Ik denk dat wanneer ik nog 2 andere aankoop ik met 4 verschillende ETF's een portefeuille heb die divers genoeg is. Als iemand trouwens nog tips heeft voor de beginnende ETF belegger dan houd ik me aanbevolen.

Fijne vrijdag!

4 opmerkingen:

  1. Even een tip, check je verzekeringen en kijk naar het beleid over bnb in je gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci, ik heb even een belletje gepleegd met de tussenpersoon (verzekering), die gaat het uitzoeken. Maandag hoor ik meer.
    De gemeente hou ik er even buiten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uit ervaring weet ik dat omwonenden al vrij snel gaan melden bij de wanneer ze overlast ervaren. Ook mensen of buren waar je het niet van verwacht. Ik zou zeker niet de gemeente contacten, maar je kunt op de gemeentelijke website of via zoeken een eind komen.
    De meeste gemeenten maken er geen probleem van. Een enkele heeft een ander beleid.
    Succes en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk een BNB! Hou ons op de hoogte wat betreft de ETF's. Wij zijn sinds anderhalf jaar ook bij de GIRO, maar hebben al een tijd niets meer ingelegd.

    BeantwoordenVerwijderen