maandag 23 augustus 2021

Festivals!

Toen we in de nacht van maandag 24 juni 2019 na de slotact (KISS!) het festivalterrein van Graspop verlieten konden we niet bevroeden dat het volgende live optreden, laat staan festival, wel even op zich zou laten wachten. Ik kan me verder ook niet herinneren dat ik in dat najaar nog ergens livemuziek gezien/gehoord heb. Welnu...


Festivals!

Op vrijdag de 13e augustus was het zover! Na 781 dagen stonden we voor het eerst tussen vele andere uitgelaten festivalgangers te luisteren naar en te headbangen op live metal muziek! De organisatie van het Alcatraz festival en de regering van Belgiƫ had vrijwel alles perfect geregeld! Kamperen op de festivalcamping viel ook niet tegen. De laatste nacht lieten uitgelaten lawaaischoppers zich om 04:10 uur zich door een vriendelijk verzoek verplaatsen naar een andere plek.

Voorafgaand aan de eerste band, rondkijkend op het zich vullende festivalterrein moest ik even iets wegslikken. Dat ook de artiesten geroerd waren door het feit dat ze weer mochten bleek voortdurend. Zie bijvoorbeeld hier het optreden van Eluveitie (erg muzikale band!) waarbij de zanger voorafgaand aan het laatste nummer zeker 20 seconden nodig heeft om zijn emoties onder controle te krijgen. (V.a. 50:09) 


Eergisteren waren we op Strenderpop, een klein festival in Nederland waar de 750-personen grens normaal al niet overschreden werd.
De regels lijken in Nederland dus voorlopig niet verder versoepeld te gaan worden. Uitgestelde middelgrote festivals als Paaspop (Schijndel) en Dauwpop (Hellendoorn) die in de eerste week van september hoopten plaats te vinden werden helaas ook uitgesteld tot 2022.

Zonder er een lange discussie van te gaan maken over diverse maatregelen kunnen we toch in elk geval stellen dat onze zuiderburen het lek een stuk eerder boven lijken te hebben.

 

AirBnB

Momenteel wederom iemand te gast. Als die vertrekt vind ik het wel weer even best zo en zet ik mijn advertentie tot nader order op zwart. 

Fijne maandag!

2 opmerkingen:

  1. Yihaa!! Gaaf dat je eindelijk weer eens je haar los kon gooien!! Alvast succes met het nieuwe schooljaar! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, yes! Voor zover ik dat heb dan :-)
    Dank je, jij ook!
    groetjes,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen