maandag 18 juli 2022

Looptijd weer wat ingekort

Na bijna 2 weken op vakantie geweest te zijn, voordat mijn werkelijke zomervakantie begon, even een kort bericht. Het is te warm voor een lang verhaal, ik heb wat weinig energie (long covid?) en ik heb gewoon geen zin :-)


Verkorten looptijd

De extra aflossing van juni ging ten bate van looptijdverkorting. De einddatum is nu 1 mei 2040 geworden en da's nog steeds best ver weg. De bruto maandlast zit en blijft onder de €300, ook ondanks dat de variabele rente met 0,10% verhoogd werd tot 1,50%. 
Ik vind het trouwens bevredigend om, naast de slinkende hypotheeksom, de finishlijn dichterbij te zien komen. Meer dan dat het verder slinken van het maandbedrag doet, dus ik ga waarschijnlijk nog even zo door.


Salaris juli

Doordat ik ontslag genomen heb worden allerlei betalingen over 2022 ineens verrekend, als het goed is. Bindingstoelage, vakantiedagen en 13e maand. De bindingstoelage is netto geen extra geld, ik krijg het alleen een maand eerder. Dat denk ik tenminste, nou ja we zien het wel. Sowieso wat extra knaken in juli om naar inzicht te besteden. Mogelijk dat ik nog de eerder genoemde micro-camper ga aanschaffen en anders lekker in de hypotheek stoppen.

Overigens is mijn wtf bij mijn nieuwe werkgever iets opgehoogd tot 3 volle dagen (0,60 fte) wat ik prima vind.

Misschien morgen weer een kort berichtje. Fijne dag en houd je hoofd koel!

Oh, voor degene zonder airco of het zonde van de elektriciteit vinden: draai morgenochtend een wasje en plaats het droogrek met de natte was in de woonkamer. Heeft een prima koelend effect en het koelt gratis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten