woensdag 14 december 2022

Piekerkwartier

De medicus waarbij ik de afgelopen 12 weken een hypnotherapie programma volgde kwam met deze term. Om je hoofd de rest van de dag (en nacht) vrij houden van gepieker is hier actief op te sturen. Daar hebben we dus met zijn allen gewoon controle over :-)

Onderdeel hiervan is je dagelijks even wat gepieker toe te staan. Aangezien ik dit blog heb en verder geen dagboek o.i.d. bijhoud lijkt me dit daar een prima plek voor.

Nog 14 minuten te gaan, hier volgt zo het e.e.a.


Blauwe enveloppen

Zonet envelop 2 en 3 van de deurmat opgeraapt. Wat er in hemelsnaam aan de hand is? Geen idee. In de eerste envelop zat de melding dat op mijn opgaaf van 2020 (????) geen correctie nodig was. Oké....vaag. Ik open ze morgenmiddag wel. 's Avonds lees ik ook geen mails.


Werk

Ik kan voor 2 dagdelen per week aan de slag op een school in de buurt. Dusdanig dichtbij dat ik het fietsafstand vind, tenzij het vriest als het kraakt, zoals nu. Voor het vak wiskunde mag ik 2 VMBO-Kader klassen les gaan geven. Met mijn salaris gingen ze akkoord wat me positief verraste. Morgen maar even telefonisch contact en ik denk er nog voor de kerstvakantie even een bezoekje te brengen om alles te regelen. Ook ga ik morgen (of misschien zo) es even kijken hoe een wiskunde examen op dat niveau eruit ziet. Om even een idee te krijgen. Ik heb eerder wel wiskunde aan klas 3 gegeven maar dan meestal havo of vwo. Ook wel eens aan VMBO-TL (mavo) en het kaderniveau zit daar enigszins in de buurt. Te beginnen op 9 januari a.s. Nou, we gaan het zien.

Op mijn huidige werk gaat het best prima. Eén collega die wat pestgedrag lijkt te vertonen maar dat komt wel goed. Per ongeveer 1 feb moet ik 1 klas inleveren maar krijg wel doorbetaald. Niet zo leuk om dit leuke klasje af te moeten staan en ook wist ik dit niet van tevoren, is niet duidelijk per wanneer ik ze kwijtraak en weten de kids het nog niet. Ze gaan het nieuws rond deze week krijgen, is althans gezegd.

Uit eigen beweging heb ik wat suggesties gedaan hoe de vrijgekomen tijd in te vullen waar een locatieleider op een vreemde manier mee aan de haal ging. Is ook alweer opgelost. Vanaf 1 feb een compleet nieuw rooster en mijn verzoek om in de resterende 10 lessen (die over 6 dagdelen verdeeld mogen worden omdat mijn wtf 0,60 fte blijft) geen 1e uren in te plannen werd een beetje vaag gereageerd. Ook dat wachten we maar gewoon even af. Eén van de taken heeft te maken met de registratie van chemicaliën/veiligheid etc. dus dat vind ik wel een erg leuke uitdaging want het is een keer iets heel anders! Wat meespeelt is dat ik dan nauwer samenwerk met een vrouwelijke collega die ik wel erg leuk vind. ;-)

Overigens hebben we nu net achter de rug: rapportvergaderingen (de meesten waren prettig en constructief), 10 min. gesprekken (allen positief) en de chaos van wel/geen lesuitval en wel/geen versneld lesrooster helpt niet als mensen toch al op hun tandvlees lopen. Daar bovenop nog van alles zoals bijvoorbeeld niet 1 maar 2 galafeesten. De timing lijkt me suboptimaal vanwege

  1. het is december (en galakleding is meestal niet warm)\
  2. het is december (en iedereen is moe)
  3. het is december! (en er zijn al veel sociale verplichtingen)
Er wordt verwacht dat je minimaal 1 avond aanwezig bent. Nou, ik denk dat het niet gaat lukken, jammer. Ook last van december-moeheid?

Bekoelde vriendschap

Met één van mijn vrienden is de verhouding even wat bekoeld. Ik heb geen zin om alle details hier neer te typen omdat het werkelijk nauwelijks ergens om gaat. Ik heb kalm op wat verhitte appjes gereageerd en de laatste niet eens meer gelezen. Laat maar even lekker afkoelen.


Kerstvakantie

Best wat leuke plannen en het is zaak daar voldoende energie voor te reserveren. Gezondheid technisch gaat het best oké maar doseren blijft nog steeds nodig heb ik gemerkt.

Zo, dat was het eerste piekerkwartier. 

Fijne avond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten