woensdag 28 december 2022

Ventilatiekwartier

Even ventileren over dat ik baal van mezelf dat kleine negatieve dingetjes grote positieve dingen overschaduwen, grrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Een boel gezelligheid de afgelopen dagen, mijn broer logeerde hier 4 nachten en daar gaat het verder goed mee. Vandaag wat vrienden getroffen en de komende dagen ook diverse gezellige dingen gepland. Na oud en nieuw nog een week vakantie. Vanaf 9 januari flink wat meer inkomsten met bijbehorende opties. De hypotheekrente stijgt niet verder, de benzineprijs ook niet. Een niet-uitgekeerde zorgdeclaratie wordt, zonder mijn tussenkomst, alsnog uitgekeerd.

Waarom maar ik me dan zo druk over kleine dingetjes? Zoals:

  • een spierpijntje in mijn rechterschouder
  • een signaal in mijn lies dat ik te zwaar getild heb
  • een irritante opmerking van een vriend (en ik gebruik de term onderhand losjes) via whatsapp.
Nou, het was geen kwartier maar hopelijk ben ik het kleine negatieve weer even kwijt. Zo meteen een film kijken bij goede vriend in de straat.


Ikpas.nl

Zojuist zag ik in een reclameblok iets dat wellicht wél nuttig is: (tijdelijk) stoppen met alcohol consumeren. Nu drink ik niet perse regelmatig maar een keer een maandje zonder is iets dat ik nooit eerder probeerde. Alhoewel, misschien toch wel eens maar niet volgehouden. Nou ben ik niet perse iemand die een reden nodig heeft om nee te zeggen, of misschien toch?

Nou ja. De enige vraag die overblijft is: welke maand? Januari is de standaard maand om iets in de richting van goede voornemens te doen, en ik ben graag origineel. Ook zijn er in januari de nodige nieuwjaarsborrels, zijn vast ook gezellig zonder alcohol (that's the fucking point dummy!). Een maand later zou ook kunnen. Het is de kortste maand :-) en ik voorzie ook geen speciale feesten o.i.d.

Februari it is!

Niet dat ik me de eerste maand van 2023 compleet vol zal laten lopen maar dan kan een restje glühwein nog opgedronken worden en wellicht een restje drankvoorraad opgemaakt worden. Ik heb doorgaans niet zo veel in huis, een flesje wijn en wat rum. Een flesje aangebroken absint (60 vol.%!) maar daar kan ik prima van afblijven. Sterke drank drink ik vrijwel nooit. Meestal bier en soms een wijntje.

Nou, nog meer lezers die aanhaken of anderszins veranderingen willen gaan doorvoeren?


3 opmerkingen:

  1. Ik ben geen grote drinker, af en toe een wijntje in de vakantie, verder geef ik er niet om. Ben een sporter, dat kan ik ook niet verbeteren want sport al dagelijks, eet gezond, weinig vlees, ook daar geen gezondheidswinst te behalen. Dus nee, ik kan nu zo snel niets bedenken. Jee, zou ik dan echt zo perfect zijn?? ;-) Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, qua sportiviteit kennelijk wel! Wat voor sport(en) doe je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fitness en fietsen (nee, niet in een lycrapakje op een racefiets!!) en wat krachttraining. Genoeg om fit te blijven en niet genoeg om er als de Hulk uit te zien, en zo houd ik het liever ook!

      Verwijderen