zaterdag 28 januari 2023

Looptijdverkorting, terugblik 2022

De komende maanden ga ik eens flink sparen. Waarom? Omdat ik niet zo goed weet wat ik wil met m'n leven haha. Als je wat spaargeld hebt heb je opties. Tot aan de zomervakantie verdien ik meer dan ik ooit gedaan heb want ik werk nagenoeg fulltime. (0,0657 + 0,60 + 0,27 = 0,94 fte) Ook leuk dat er weer iets van spaarrente op te strijken valt. Als ik het goed heb "maar liefst" 0,25%. Met een spaarsaldo van €10.000 toch €25 op jaarbasis.


Hypotheek aflossen

Het aflossen helemaal stopzetten wil ik dan ook weer niet en maandelijks een paar honderd euro ter looptijdverkorting is het doel voor 2023. Dankzij mijn Excelbestand zie ik precies hoeveel ik moet aflossen om de looptijd met een maand te verkorten. De hypotheekrente is weer iets gestegen trouwens :-(


Terugblik 2022

De kalender van afgelopen jaar ligt hier nog en wellicht leuk om eens door te kijken en dan weg te gooien:

  • 2e kerstdag 2021: met vrienden bij S. doorgebracht, net als afgelopen jaar.
  • 28 dec: bandrepetitie (toen al en we zijn er nog steeds!)
  • 29 dec: wandelen met mijn vader (doen we al een tijd niet meer)
    boostervaccinatie halen, iets met een pandemie...
  • 30 dec: oliebollenquiz met o.a. R., het contact is ernstig bekoeld en van zijn kant teruggeschroefd, directe aanleiding was de oliebollenquiz van 2022.
  • 1e week januari 2022: bij een aantal collega's op visite geweest, therapeutisch, ik zat toen volle bak in een burn-out, lijkt ook alweer zo lang geleden
  • verder in januari o.a. gesprekken met bedrijfsarts etc. langs de fysio, osteo etc.
  • februari: Olympische Winterspelen 
  • gestart met bijles geven, op 9 maart ergens wezen kraamschudden (?), eerste afspraak psycholoog
  • 19 maart: naar Das Oktober Metalfest met R. (lichamelijk nog lang niet in orde)
  • april: repeteren met muziekvereniging
  • mei: concert, nieuwe schoonmaakster begint, enkele gasten AirBnB
  • hemelvaartsdag: naar concert Normaal met R. (ook voor dit jaar heb ik 2 kaartjes, kijken of het contact dan weer hersteld is of dat ik iemand anders meeneem)
  • Juni: diverse festivals en vrolijkheid
  • juli: BBQ met badmintonvereniging, vakantie TsjechiĆ« en nog meer festivals
  • eind juli: opgelicht en uiteindelijk geen bestelbusje om om te bouwen tot mini-camper
  • augustus: beginnen bij nieuwe werkgever
  • september: buurt BBQ, gestart met PDS traject (hypnotherapie)
  • oktober: optocht bokbierfeest
  • november: concert (andere) muziekvereniging
  • december: diverse gezellige activiteiten die ik niet allemaal ga noemen
Sommige zaken was ik vergeten en andere zijn lichtelijk confronterend. R. die het contact min of meer verbroken heeft en zonder in detail te treden (omdat mijn broer dit blog ook wel eens leest) is er tussen mijn ouders en ik iets vergelijkbaars.

Ik weet eigenlijk niet goed waar ik in beide gevallen op moet hopen en voorlopig laat ik alles zijn voor wat het is.

Nou, ik ga weer verder met wat taakjes en het zonnetje schijnt dus ik ga naar buiten.
Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten