maandag 1 mei 2023

(bijna) onder de 40k!

Toen de hypotheeksom in juli 2020 voor het eerst slechts 5 cijfers bedroeg en vorige jaar dat weer halveerde waardeerde ik dat als indrukwekkende barrières. Mooi om die te doorbreken en ook deze maand zak ik alweer door de 40k.

Het extra aflossen staat, zoals gezegd, op de waakvlam omdat ik flink aan het sparen ben voor...een sabbatical? Ik ben er nog niet uit en mocht het anders lopen dan kan ik altijd nog in december een grote eenmalige aflossing doen. Hoe dan ook: het einde van de hypotheek komt in zicht!


Opruimen! 

Deze dagen wordt er hier lekker opgeruimd. Ik heb mijn scheikunde-schoolboeken "verzameling" een beetje uitgedund en vanavond komt er iemand voor wat andere spulletjes. Verder hoop ik volgende week een gitaar te verkopen, overigens heb ik ook wat nieuws aangekocht: een Philicorda! Dit type is gebouwd in 1967 door onze eigen Philips en alhoewel ik geen toetsenist ben hoop ik er toch iets mee te kunnen. Stap 1 is dat ding los (laten) halen en even goed schoonmaken. Het lijkt dat er verder niks stuk is maar een paar kabeltjes zou ik er graag nog bij hebben om hem ook uit te kunnen versterken etc.

Het zijn echt van die ouderwetse plugjes met en boel pinnetjes erin. Hopelijk dat mijn favoriete gitaarbouwer hier ook kaas van gegeten heeft maar ik vermoed van wel. Als ik zo op marktplaats rondstruin zie ik dat wat ik er voor betaald heb helemaal niet gek is: €100. Een uitgave met weinig risico dus :-)

Nou, ik ga weer even verder rommelen. Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten