zaterdag 27 januari 2024

Bucketlijst

Voordat ik de emmer omtrap (hopelijk over heel veel jaren van nu) hoop ik nog heel veel leuke en bijzondere dingen gedaan te hebben. Dit was misschien al wel een doel van mijn semi-sabbatical en naast een schitterende singlereis naar een nieuw land en werelddeel (Marokko) en het zetten van concrete stappen op zowel fysiek (10 weken afvalprogramma) en mentaal (programma Insight) ga ik er een paar aan toevoegen. De tijd vliegt!

Over vliegen gesproken, voor nummer 1 dient er gevlogen te worden.

  1. Volledige zonsverduistering --> Noord Amerika

    In 1999 woonde ik aan het Balatonmeer voor het eerst een volledige zonsverduistering bij. Alweer 25 jaar geleden en de volgende keer dat we dat in Europa meemaken zal in 2026 zijn. Ik denk daar niet op te gaan wachten en na, tevergeefs, een betaalbare en veilige optie in Mexico te vinden ga ik waarschijnlijk een trip naar Canada maken! 
    Waarschijnlijk alleen maar wie weet dat ik nog iemand mee krijg. De verduistering zal op 8 april a.s. zijn en een reis van 1 t/m 10 april zal het wel ongeveer worden.

  2. Noorderlicht --> Scandinaviƫ

    Qua kilometers iets dichter bij huis maar waarschijnlijk met de auto dus in reistijd gemeten is het een stuk verder dan Canada. Hoe noordelijk ik zou moeten gaan weet ik op dit moment nog niet maar wel dat de zonneactiviteit in 2004/2025 op zijn top is en dat de meest geschikte maanden om te gaan februari en maart zijn. En dan liefst met nieuwe maan uiteraard. 

  3. ZZ-Top

    Op mijn muzikale bucketlist staan in mijn top-3: ACDC, Foo Fighters en ZZ-Top. Laatstgenoemde komen in juli naar Nederland. Ik ga zo eens kijken wat de tickets kosten.
Als je ook leuke plannen hebt, laat het even weten als commentaar!
Oh, en als je mee wilt naar 1 van bovenstaande, ook even een berichtje doen!

1 opmerking: