vrijdag 10 juli 2015

Nu echt vakantie en omdenken

De vakantie is aangebroken en zoals ik meestal doe bestaan de eerste dagen uit afbouwen en opruimen van papierwinkel etc.

Wat trouwens een goed teken is van een vakantiegevoel is dat je niet meer weet welke dag van de week het is. Aangezien me dat vorige week al een keer overkwam zou je kunnen stellen dat het vakantiegevoel bij mij al even geworteld is!





Een van de laatste activiteiten die we dit schooljaar deden was het bijwonen van een workshop "omdenken". Voor iemand die wars is van managers- en cursus-taal klonk "omdenken" in eerste instantie als weer een zoveelste kreet; het tegendeel was echter waar!

Bij deze de link naar de website met de achterliggende gedachten achter deze manier van denken.

Een aantal, vaak humoristische,  voorbeelden van omdenken:






En tenslotte: Zakcentje verdienen? :


Naast een promotie (joepie!) dat natuurlijk zal helpen bij versneld aflossen, denk ik te kunnen stellen dat ik dit schooljaar de kunst van het relativeren nog beter onder de knie heb gekregen.

Ik gooi er even een paar stukjes passende poëzie door.

zonet de eerste witte sokken in sandalen gezien
spoel mijn ogen met sangria
het wordt zomer

Ik wens u allen een fijne zomer(vakantie) !


Hak de beste koe
in braadbare stukken
en dompel mijn huig onder
in de fijnste pils
voorwaar, ik geloof
dat we de barbecue van onder
’t stof kunnen halen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten