zondag 20 december 2015

Extra aflossing HYPOTHEEK (!)

Na overleg met mijn schatje is besloten mijn 13e maand niet geheel te spenderen aan de restschuld. Dus heb ik zojuist weer eens een aflossingsformulier ingevuld, ingescand, een mailtje getypt, de bijlage bijgesloten en verzonden naar de ASR. (Nogmaals complimenten voor deze klantvriendelijkheid. ASR is helemaal klaar voor de 20e eeuw! Jammer dat die al een tijd voorbij is...)

Ik heb het bedrag van de extra aflossing (€890,21) precies zo gekozen dat de resterende hypotheeksom op een rond getal uitkomt en de maandelijkse aflossing precies €500,- zal bedragen. Wel even gek maar zeker ook weer een prettig gevoel dat ik weer een deukje in de hypotheeksom geschopt heb.

Deze aflossing zal pas in januari 2016 worden afgeschreven en ik vind het eerlijk gezegd ook leuk dat er elk jaar nog wel iets extra afgelost wordt. Misschien dat ik in mei (vakantiegeld) weer een bedragje overmaak.

De focus blijft wel op de restschuld liggen maar ik heb gemerkt dat als ik al te grote bedragen ineens overmaak naar de restschuld mijn vriendin gaat tegenstribbelen. Ok, ok. :-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten