maandag 21 december 2015

Stijgende hypotheekrente? Ja en nee!

Waar ik in het verleden de rentestanden dagelijks volgde kijk ik, sinds het vastzetten van de rente, er slechts van tijd tot tijd naar. Vandaag weer eens gecheckt en bij mijn hypotheekverstrekker (A.S.R.) zie ik renteverhogingen over alle looptijden voor hypotheken met NHG.:


Wat opvalt is dat hypotheken met NHG niet meer het laagste rentepercentage hebben!
Voor zover ik kan nagaan is dat bij de A.S.R.voor het eerst. Extra aflossen loont dus!

Dan blijft er nog wel een vraag over: wordt een rentepercentage alleen aan het eind van de looptijd naar beneden bijgesteld of ook tijdens de looptijd?

Als ik W.O.Z. waarde (vrijwel gelijk aan de koopsom) neem als marktwaarde (MW) dan zit ik al rond de 85%. Het duurt dus nog wel even voordat ik bij de 65% ben maar bij gelegenheid zal ik de hypotheekverstrekker er eens naar vragen.

Sowieso wel een goed gevoel dat mijn rente 10 jaar vaststaat voor 2,25 %. :-)

Update restschuld: finish ligt in mei 2018. (met alle aflossingen van december al meegerekend)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten