zaterdag 27 februari 2016

WOZ-waarde gedaald - update

Zojuist viel de WOZ-beschikking en bericht gemeentelijke belastingen op de deurmat, netjes zoals beloofd.

De WOZ-waarde is met €3000,- gedaald naar €201.000,- waardoor de OZB belastingaanslag voor aankomend jaar wat lager zal uitkomen. Binnen onze gemeente zijn de tarieven dit jaar gelijk gebleven, iets dat niet vanzelfsprekend is. Ook geen inflatiecorrectie en ik krijg zelfs (slik) nog bijna 4 tientjes terug over 2014 omdat de gemeente geld heeft overgehouden. Dit alles ook nog even keurig helder uitgelegd in een begeleidende brief, wauw! Het OZB tarief is en blijft overigens 0,1401%.

UPDATE: Ik heb het OZB tarief van vorig jaar er bij gezocht en 0,1377% lijkt me toch echt lager dan 0,1401%.
Ik heb direct even een mailtje de deur uit gedaan om te vragen hoe dit zit. Wordt vervolgd...

Allemaal goed nieuws dus alhoewel de LTV nu wel iets stijgt maar goed, de hypotheekrente staat hier nog bijna 9 jaar redelijk laag (2,25%) vast dus ik zal niet klagen.

En mijn stamcafé gaat na 1,5 jaar sluiting weer open! Met ook nog een fijn zonnetje erbij kwalificeer ik dit weekend als TOP!


2 opmerkingen:

  1. Alleen dat nieuws over je kroeg lijkt me al genoeg voor een top-weekend ;)

    Jullie hebben wel een hoog OZB tarief vergeleken met hier, 0,118%.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zo is het! OK, dat varieert inderdaad nog al per gemeente .

    BeantwoordenVerwijderen