vrijdag 12 augustus 2016

Uitspraak!

Behalve Yuri van Gelder hebben wij ook vandaag duidelijkheid gekregen.
Ik werd gebeld door de tussenpersoon en gaf de weinig verrassende uitleg die min of meer neerkwam op "eenmaal NHG blijft NHG". Wellicht loont het op termijn om de boel over te sluiten maar gezien

a) het relatief geringe renteverschil en
b) de grote resterende looptijd (9 jaar)

heb ik besloten tot juli 2017 geen verdere actie te ondernemen. Wellicht op dat moment dan WEL een gesprek tot oversluiten.Wellicht dat over een jaar het renteverschil nog groter is geworden.

Afsluitend gaf ik hem nog mee dat het handelen van de ASR vreemd en bedenkelijk overkomt. Dit was hij met me eens en ging daar nog actie op ondernemen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot een renteverschil moet zijn om er echt iets mee op te gaan schieten met een dan resterende looptijd van 8 jaar. Een verschil <1% zal vermoedelijk te weinig zijn.
Wat ook mogelijk is dat de W.O.Z. waarde stijgt en zo de LTV daalt.

Dit zijn 2 zaken die ik zelf niet in de hand heb maar natuurlijk gaan we de LTV omlaag brengen door extra af te lossen. Om voor een non-NHG in de volgende risico-categorie te vallen (LTV<65%) zouden we, met gelijkblijvende WOZ, een resterende som hebben van ca. €130.000,-.

Pfoe, dat zou dus betekenen dat we in de komende 12 maanden €39.000 moeten aflossen...
Ondanks een loonsverhoging van ondergetekende denk ik niet dat dit haalbaar is gezien het feit dat er ook wat grote uitgaven gedaan gaan worden.

Maar goed, als de W.O.Z. iets stijgt dan helpt dat toch best weer mee. In 2 jaar zou het wel moeten kunnen denk ik.

OK vooruit, bij deze dan: NIEUW DOEL: uiterlijk op 1 juli 2018 wil ik de hypotheeksom afgelost hebben tot €130.000,- OF 65% LTV (al naar gelang wat eerst komt).

2 opmerkingen: