Giro d'Italia
Vandaag gaat Tom Dumoulin proberen met een snelle tijdrit de eindzege in de Giro d'Italia te pakken.
Na meerdere dagen in het roze had hij gisteren en vooral eergisteren zware dagen waardoor hij de leiderstrui verloor. De afsluitende tijdrit naar Milaan is slechts 29,3 km lang en dus is het de vraag hoeveel tijd Tom kan pakken en of het genoeg is...
Om 3e te worden moet hij 10 seconden pakken op Pinot.
Om 2e te worden moet hij daarnaast 14 seconden pakken op Nibali.
Om te winnen moet hij daarnaast 53 seconden goedmaken op Quintana.
De laatste keer dat een Nederlander een grote ronde won? De Tour de France in 1980 (Joop Zoetemelk) !
De eerste renner start 13:45 uur. Tom start om 16:47 uur.
Grand Prix van Monaco
Het is een open deur (lijkt me) dat degene uit de top 6 die het minste tijd "verliest" op de baan de race gaat winnen. Aangezien het mogelijk is om zonder stops op de ultrasoft te rijden wil iedereen zo kort mogelijk op de supersoft rijden. Voor degene helemaal achteraan (BUT) zou ik zeggen: 1 of 2 ronden op de supersoft, dan meteen je enige pitstop en switchen naar ultrasoft.
Jenson Button maakte indruk bij zijn eenmalige comeback maar moet vanwege een motorwissel achteraan starten.
Voor de top-10 (die allemaal starten op supersoft) zijn er, naast de 2 genoemde opties (undercut en overcut) meer opties. 2 pitstops direct achter elkaar zodat maar 1 ronde op supersoft gereden hoeft te worden. Wellicht vooral interessant als er een (virtuele) safetycar is. Deze race gaat gewonnen of verloren worden door het team.
De race start om 14:00 uur
Indy-500
a) heel snel snel te zijn (hij mag starten vanaf plek 5 = 2e startrij) en
b) FOUTLOOS heel snel te zijn.
Motorsportliefhebbers uit de hele wereld kijken vol bewondering naar de prestaties van deze topcoureur.
De race start om 18:00 uur.
Dus de evenementen sluiten mooi aan. Ik ben benieuwd wat Max en Tom vanaf de vierde positie en Alonso vanaf de vijfde kunnen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten